• Anonym (bli smal igen)

Utnyttja medicin för att gå ner i vikt

Jag lever med en enorm smärta och har nu testat tradolan retard.
    Får ordentliga biverkningar så som trötthet, yrsel, illamående, aptitlöshet mm.
    När jag äter tabeltterna känner jag knappt av nån hunger först när jag verkligen är vrålhungrig.

I början tänkte jag inte så mycket på det. Var mest illamående och mådde dåligt och då undviker man så klart att äta och sov då istället.
    Men sedan märkte jag att jag kanske gått ner i vikt och ställde mig på vågen -4,5kg.
    Efter det vill jag inte sluta med tabletterna. Mår inte så bra av de, mer än att de tar bort nästan alla smärta. Menjag mår hemskt illamående och har ingen aptit. allt växer i munnen.

Har börjat väga mig varje dag och hoppas då att jag gått ner ännu mer. Mår bra att äntligen ha gått ner en del i vikt. Vill gärna gå ner typ 4-5kg till.

samtidigt får jag känslor som att detta kanske kan utvecklas till konstigt ätbeteende. Min mor har anorexia. Men samtidigt är det ju enbart tabletterna som gör att jag kan gå ner i vikt. Annars proppar jag i mig mat och är ofta hungrig igen kort tid efter att jag ätit. Har pcos så det påverkar en hel del.

är 159cm och väger nu 54,6-54,7. vågen stod och vägde mellan de. Igår stod den på 54,8 och för 8dagr sedan 55,5. Det är väl inte så farligt?
    Tror att jag har tunn benstomme, för jag har sett bäst ut och mått bäst när jag vägt kring 50kg. Nu har jag fortfarande lite mage kvar och typ kring bhbandet, så att det liksom blir valkar där.

Viktnedgång borde även vara bra för min kropp och smärta, då det blir mindre belastning för kroppen.

Är bara orolig att jag ska bli som min mor, även om jag aldrig skulle kunna svälta mig själv. Nu är jag ju inte hungrig pga tabletterna.

• Svar på tråden Utnyttja medicin för att gå ner i vikt
  • lia76

Att tabletter tar bort hungerkänslan är inte bra. Du måste försöka få i dej mat iallafall.
    Att du inte känner att du är hungrig innebär inte att du inte är hungrig.
    Att svälta sej själv är aldrig bra, det mår kroppen inte bra av.

Eftersom kroppen inte får i sej näring så kan du få näringsbrist... Då du inte äter så håller du inte igång maten och ämnesomsättningen kan komma ur balans. Kroppen "äter" av muskelmassa istället för fettdepån osv.

Försök äta lite iallafall och inte svälta dej helt (=

Visst är dt ebra att gå ner i vikt ås man själv mår bra och är nöjd, men det är fel sätt att gå ner i vikt på

(=
  • Anonym (bli smal igen)

Jag äter en liten mörgås, 1dl yoghurt till frukost och ½-1glas oboj.
    sen oftast nått onyttigt, typ en massa chokladpudding och grädde, eller ett ½L paket glass eller annat. Onyttigt går ner av nån anledning.
    Sen blir den en smörgås vid mellanmål och kanske en liten portion till middag.
    Ibland nått onyttigt godis till kvällen.
    Sen dricker jag 1-2 colaburkar varje dag.

så lite är det ju inte. Jag är liten, rör mig inte då jag har ont. Har knappt några muskler, då jag inte kan träna eller röra mig så mycket pga smärtan. så det är fettet som försvinner sakta.

Känner inte att kroppen är orkeslös eller så. Tvärtom mår jag superbra förutom biverkningarna så som illamåendet.

• lia76

Mår du bra så är det väl OK, men till slut kanske kroppen säger ifrån. Försök att dra ner lite på det onyttiga (=

Ta hand om dej!

(=
  • Anonym (hm)
    Anonym (bli smal igen) skrev 2011-05-26 10:30:09 följande:
    Jag äter en liten mörgås, 1dl yoghurt till frukost och ½-1glas oboj.
    sen oftast nått onyttigt, typ en massa chokladpudding och grädde, eller ett ½L paket glass eller annat. Onyttigt går ner av nån anledning.
    Sen blir den en smörgås vid mellanmål och kanske en liten portion till middag.
    Ibland nått onyttigt godis till kvällen.
    Sen dricker jag 1-2 colaburkar varje dag.

så lite är det ju inte. Jag är liten, rör mig inte då jag har ont. Har knappt några muskler, då jag inte kan träna eller röra mig så mycket pga smärtan. så det är fettet som försvinner sakta.

Känner inte att kroppen är orkeslös eller så. Tvärtom mår jag superbra förutom biverkningarna så som illamåendet.
    men passa på att ät nyttigt istället då??
    mackor&oboy är ju värdelöst... tomma kalorier!

om det växer i munnen på dig så får du väl mixra maten i en matmixer och dricka det ist?

glöm inte vitaminer också...
    för den dieten du för nu, så kommer du garanterat att bli helt undernärd!!! :///

har också pco-s och jag vet vilket sötsug du har! det är skit!!!

är rejält överviktig pga mitt söt&matsug!!!!
    men nu räknar jag ist kcal och går ner bra i vikt!
    gjorde samma sak förra året efter barn 2's födelse: 40kg på 8mån, 34kg av dessa var gravidkilon dock..
    Sedan har jag stått helt stilla i vikt sedan årskiftet för att jag fick tillbaka det sjuka mat&sötsuget..!

så nu har jag börjat om igen, bara hållt på i 4dgr o gått ner 1,7kg på dessa dgr.
    Äter näringsmässigt riktigt bra, håller min kcalnivå på 1300-1500kcal per dag.

ska gå ner ytterligare 19kg (har ej räknat med de 1,7 jag redan gått ner, då jag har tänkt väga mig 1gg/v).. =)

MEN som sagt, det finns andra sätt att gå ner i vikt på!
    Ta hand om din kropp, du har bara en!
  • Anonym (bli smal igen)

jo, har har väl tänkt att äta lite nyttigare, men inte orkat göra i ordning nån mat. det är jobbigt att fixa mat när man hela tiden mår så fruktansvärt illa att det känns som att man ska spy vilken sekund som helst.

till och med vatten är svårt att få i sig nu. blir bara ännu mer illamående.

• Anonym (Här med!)

Jag har en medicin som jag måste ta som ger mig samma biverkning som du beskriver. Jag mår illa, det är få saker som jag ens kan svälja och jag äter inte mycket alls. Är dock inte trött eller blek eller något alls. Med jämna mellanrum får jag ett hysteriskt sug efter något väldigt specifikt och äter som en gris så jag vet på så sätt att kroppen tar hand om det jag får brist på. Jag har gått ner 6 kilo och är väldigt glad för det. Vägde 66 kg när jag började och är bara 162 cm lång. Jag tänker snylta 5 kilo mer innan jag börjar ta tag i det och se vad jag kan göra åt illamåendet och förhoppningsvis har jag automatiskt fått andra matvanor då vilket jag tror stenhårt på, mindre magsäck och framför allt ändrade matvanor vid matbordet (jag har märkt att istället för att kasta i mig maten som en galen ko har jag nu börjat äta lugnare och samtala istället).

Så jag förstår dig helt TS. Jag tror stenhårt att kroppen visar ordentliga tecken om det skulle vara så att det inte fungerar. Jag tar regelbundna blodprov hos läkare på grund av mitt tillstånd som jag tar den här underbara medicinen för och mina värden är jättefina! 

Vad jag äter på en dag? Ofta kanske en halv smoothie (tar något i mathyllan bara, jag är ingen som står och mixar) och ost äter jag en "hel del". Ja det är i stort sett det! 

• Sannive

Tradolan/Tramadol är narkotikaklassat. Får du biverkningar, byt medicin. Att fortsätta äta dessa läkemedel för att bli "smal" är rätt skruvat..

• Anonym (bli smal igen)
    Sannive skrev 2011-05-26 17:34:22 följande:
    Tradolan/Tramadol är narkotikaklassat. Får du biverkningar, byt medicin. Att fortsätta äta dessa läkemedel för att bli "smal" är rätt skruvat..
    Fortsätter knappast för att bara bli smal. Dessa tabletter är helt underbara och jag slipper ha ont hela dagarna, det är guld värt. Den enda som förstår hur det är att gå och ha riktigt ont hela dagarna är de som själva är eller har varit i den situationen.

Innan har jag inte hittat något som tagit bort smärtan så mycket som dessa tabletter gör och det är helt underbart att efter 3år få kunna slippa ha ont.

Och jag är väl medveten om att kroppen blir beroende direkt. Det problemet får jag ta sen när jag ska sluta med de, så länge jag inte ska sluta med tabletterna är det ju ingen fara.

Men jag är tillräckligt stark för att avstå från att ta flera sen när jag slutat. Även om jag vet att jag kommer att bli så deppig att jag vill ta livet av mig. Testade att vara utan i helgen och då blev det så och så kom den hemska värken snabbt tillbaka. Vill inte ha den värken.
  • UntilTheDark

Du är farligt ute är allt jag kan säga. Dels tabletterna om är grymt beroendeframkallande, dels lär du få en jävla näringsbrist och du kommer då INTE må bättre direkt.

• UntilTheDark
    Anonym (Här med!) skrev 2011-05-26 17:28:12 följande:
    Jag har en medicin som jag måste ta som ger mig samma biverkning som du beskriver. Jag mår illa, det är få saker som jag ens kan svälja och jag äter inte mycket alls. Är dock inte trött eller blek eller något alls. Med jämna mellanrum får jag ett hysteriskt sug efter något väldigt specifikt och äter som en gris så jag vet på så sätt att kroppen tar hand om det jag får brist på. Jag har gått ner 6 kilo och är väldigt glad för det. Vägde 66 kg när jag började och är bara 162 cm lång. Jag tänker snylta 5 kilo mer innan jag börjar ta tag i det och se vad jag kan göra åt illamåendet och förhoppningsvis har jag automatiskt fått andra matvanor då vilket jag tror stenhårt på, mindre magsäck och framför allt ändrade matvanor vid matbordet (jag har märkt att istället för att kasta i mig maten som en galen ko har jag nu börjat äta lugnare och samtala istället).

Så jag förstår dig helt TS. Jag tror stenhårt att kroppen visar ordentliga tecken om det skulle vara så att det inte fungerar. Jag tar regelbundna blodprov hos läkare på grund av mitt tillstånd som jag tar den här underbara medicinen för och mina värden är jättefina! 

Vad jag äter på en dag? Ofta kanske en halv smoothie (tar något i mathyllan bara, jag är ingen som står och mixar) och ost äter jag en "hel del". Ja det är i stort sett det! 
    Ja men gud så bra, fortsätt uppmana varandra till ätstörningar!
Svar på tråden Utnyttja medicin för att gå ner i vikt