Är det här ett bra personligt brev?
Jag hoppas att jag ska få jobba med dom äldre inom kommunen, hoppas på att få jobba som vikariat och att det sen ska leda vidare till anställning, helst 100% men det är väll att drömma lite för mycket kanske.
Jag har inte skrivit nåogt cv eftersom det inte finns så mycket att skriva utan har skrivit om mina utbildningar i personliga brevet istället.
Hej!
Jag är en lugn och trevlig tjej som önskar att få arbeta på äldreboenden inom kommunen och hoppas ni tar er tid att läsa mitt personliga brev.
Som inriktning på gymnasiet valde jag hotell- och restaurang programmet. Dock så hoppade jag av skolan när jag var i mitten av graviditeten med mitt första barn p.g.a. svåra graviditetskomplikationer, jag hann studera 1 år.
Under tre år som mammaledig med två barn har jag utvecklats mycket som person, bland annat har jag kommit fram till vad jag vill arbeta med, utvecklas inom och vad mitt drömyrke är. Under tiden som mammaledig så har jag också passat på att studera halva omvårdnadsprogrammet, psykologi och många andra kurser jag läste finner jag som person mycket intressant. Under tiden jag läst omvårdnadsprogrammet blir jag bara mer och mer säker på att det är inom vården jag passar och skulle trivas inom. Jag har tänkt studera klart programmet och läsa vid sidan av ett arbete.
Att jag vill arbeta med äldre är för att jag trivs i äldre människors sällskap, de är så härliga, tacksamma och jag lär mig så mycket i deras sällskap. Jag skulle bli glad om jag fick chansen att arbeta med dom och göra en skillnad i deras vardag. Om ni anställer mig kommer ni få en lugn och trevlig tjej som mer än gärna ger de äldre vård och omsorg. Vänlig, lättlärd, stresstålig och ansvarsfull är några av mina främsta egenskaper. Jag har inga problem med att ta egna initiativ och är duktig på att jobba självständigt, men jag finner också mycket nöje i att jobba i team.
Jag har varit mammaledig en tid och är mer än redo för att få komma ut i arbetslivet. Att arbeta obekväma tider är inget hinder för mig. Om jag fick in en fot hos er är jag säker på att både de äldre och mina arbetskamrater skulle trivas med mig!
Ser fram emot att bli en del av ert team!
Med vänliga hälsningar
..mitt namn och efternamn
Sen ska jag ha telefonnr, adress och mail längst ner på sidan. Va tror ni? Jag är inte riktigt nöjd med det, det är därför jag skriva ner det här.. vet dock inte riktigt vad jag ska ändra. Så dålig på sånt här! Är 21, så det blir mitt första jobb förutom de två månader jag jobbade som städerska på ett hotell i början av året.
Hjälp mig nu!