• poalina

Hatar hatar hatar att vara gravid!!!!

Japp så är det.. Jag hatar att vara gravid!!

Har ont för jämnan, kan inte gå, kan inte sova, känner mig fet och allmänt ful!!

Jag hatar alla smala smärta brudar som struttar ikring i små shorts och tajta linnen.. ännu mera hatar jag alla pigga vackra smidiga gravida som bara lyser av graviditetslycka. Vart har dom fått tag på den lyckan?

Igår såg jag en gravid tjej som powerwalkade, super snygg struttade hon fram i snygga träningskläder. Jag hade lust att hoppa ur bilen och slå henne.. men min foglossning ser ju till attd et tar mig en evighet att bara ta mig ur bilen så hon hade ju hunnit försvinna för länge sedan. Jag vill ju också strutta va fan!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 13:27
    Vissa har redan fått sina bebbar, vissa är väldigt nära, en del har en bra bit kvar!
    Iallafall en liten lista på oss som frekvent älskar att hata tillsammans:

Älskarlivet: BF 23 oktober . Fått KS tid nu! Det blir 13 oktober. 37 dagar kvar

Matildath: Jag har bf 14 sep så 14 dagar kvar :)

Frö kula: Har BF 14 november! 75 dagar kvar

Shosho83: shosho83: bf 14 september 14 LÅNGA DAGAR KVAR

Poalina: Poalina: BF 22 oktober
  • Svar på tråden Hatar hatar hatar att vara gravid!!!!
  • Rosahjärta

haha. det är inte lätt :)

jag var också ful,hade ont m.m ..

Var nästan också beredd på att gå å mocka till de pigga och smala tjejerna..men hej! du är inte gravid föralltid.
    Snart är du också smal och pigg igen :) 

• poalina

Visst är det övergående.. och visst är det värt att få en bebis det vet jag ju.

Men ja ibland (väldigt ofta) Vill man bara vråla!!

• nathali3

Vad skönt att jag inte är ensam!

• Mysgosmys

.. Och jag skulle göra allt för att få vara ful och fet och ha ont... :p

Hoppas du ploppar ungen snabbt då, så slipper du vara gravid sen... :P 

• poalina

nathali3: Åh nej du är inte ensam =)!

Ibland känner man sig väldigt ensam faktiskt.. det är lite tabu att gnälla. Man ska ju vara så lycklig över att det växer ett litet liv i magen. Jag är lycklig över att jag ska få en liten bebis, att min son ska bli storebror och att min älskade ska bli pappa igen men där slutar det!

Jag är inte lycklig över bristningar, foglossning, svullnad, överflödigt fett, sömnlösa nätter, fet hy, eller torr hy (ja för det är tydligen antingen eller som gäller för mig), illamånde och allt annat grviditet innebär.

Självklart är det värt det men jag tänker inte låtsas att jag njuter av någon graviditet för just nu finns det lixom inget att njuta över!

Tänkte att jag kunde passa på och gnälla här oxå så jag är go o glad när sambon kommer hem i eftermiddag =)!

• poalina
    Mysgosmys skrev 2011-05-26 11:15:13 följande:
    .. Och jag skulle göra allt för att få vara ful och fet och ha ont... :p

Hoppas du ploppar ungen snabbt då, så slipper du vara gravid sen... :P

Jag har verkligen sympati och empati för alla där ute som inte kan eller har svårt att bli gravida ( för jag antar att det handlar om något sånt i ditt fall). Jag kan självklart inte ha full förståelse då jag aldrig haft de problemen. Ledsen för din skull om det är fallet för dig.

Som jag sa är det inte att få barn jag hatar, föda barn kan jag oxå göra när som men att vara gravid är för mig pest. Jag förstår att det kan vara stötande för vissa att läsa sånt och mitt råd är då att helt enkelt sluta läsa.

• Druantia

Oooh, känner igen mig sååå väl! Inte ens skoj att shoppa kläder och skor. Allt ser ändå fult ut på mig. Jädra klumpeduns man är. ;( Orkar knappt med något alls. Bläääääh.

• Mysgosmys
    poalina skrev 2011-05-26 11:22:48 följande:

Jag har verkligen sympati och empati för alla där ute som inte kan eller har svårt att bli gravida ( för jag antar att det handlar om något sånt i ditt fall). Jag kan självklart inte ha full förståelse då jag aldrig haft de problemen. Ledsen för din skull om det är fallet för dig.

Som jag sa är det inte att få barn jag hatar, föda barn kan jag oxå göra när som men att vara gravid är för mig pest. Jag förstår att det kan vara stötande för vissa att läsa sånt och mitt råd är då att helt enkelt sluta läsa.

Det är inte stötande, jag tar inte illa upp. Att jag har problem innebär ju inte att folk som inte har problem med samma sak får ha problem med annat :)
  • poalina
    Mysgosmys skrev 2011-05-26 11:30:25 följande:
    Det är inte stötande, jag tar inte illa upp. Att jag har problem innebär ju inte att folk som inte har problem med samma sak får ha problem med annat :)
  • Smulpaj

Hurra!!! Jag är inte ensam om att känna mig som en heffaklump!

Den här tråden gillar jag! Vill bara gråta flera gånger om dagen (och jag gör det oxå) för allt känns såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå jobbigt!!!!!!!!

Men visst är det värt bebisen.... absolut... men inte just nu!

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Bebis i magen bf 20110731
Svar på tråden Hatar hatar hatar att vara gravid!!!!