• glödlampan

ni som gjort kejsarsnitt

Hur länge tog det innan svullnaden runt snittet la sig

• Svar på tråden ni som gjort kejsarsnitt
  • guppyn

Jag har blivit snittad två gånger och har aldrig märkt av någon svullnad runt snittet men det kanske är olika. När blev du snittad?

• glödlampan

jag blev snittad för 2,5 vecka sen. det är inte själva snittet som är svullet utan underliggande vävnad runt omkring snittet

• Coruscant

Det bästa vore nog om du kontaktade MVC eller VC och fick det kollat. Lite ärrbildning och svullnad låter inte farligt, men för korrekt svar behövs nog en läkare.

• guppyn

Tycker också att du ska kontakta mvc eller kanske läkaren som gjorde snittet (om det går). Så slipper du oroa dig sen.

• Niillis

tog 1-2 månader för min svullnad att gå bort vid just ärret men det var normalt sa dom

• Niillis
    Mamsterbabe skrev 2011-05-26 20:36:04 följande:
    syns era ärr fortfarande & hur längesen är det ni snittades?
    ärr är ju ärr o kommer ju synas alltid, efter 2-3 månader så har mitt ärr sett likadant ut lite blekt lite lilarött men de syns ju inte för det är vid bikinilinjen liksom jag snittades för 11 månader sedan
  • Coruscant

Snittades för 2,5 år sedan - har bara ett vitt streck, "i bikinilinjen", syns knappt.

• glödlampan

Jag har varit och kollat upp det nu. Det är en blodansamling under fettvävnaden som jag har fått. Förhoppningsvis sköter kroppen det själv sa dem men om jag får feber eller om det det börjar läcka så ska dem tömma det. Hoppas kroppen sköter det själv, hon sa att det tar ca 2 veckor. 

• Archandra
    Mamsterbabe skrev 2011-05-26 20:36:04 följande:
    syns era ärr fortfarande & hur längesen är det ni snittades?
    Gjorde mitt första snitt för snart fyra år sedan. Det syns knappt alls numer och har också dragit ihop sig en hel del. Mitt andra snitt gjordes för sex månader sedan. Det är fortfarande rött och kliar en del, särskilt när jag blir varm.
  • oceanney
    Archandra skrev 2011-05-28 17:12:25 följande:
    Gjorde mitt första snitt för snart fyra år sedan. Det syns knappt alls numer och har också dragit ihop sig en hel del. Mitt andra snitt gjordes för sex månader sedan. Det är fortfarande rött och kliar en del, särskilt när jag blir varm.
    Hur lägger de normalt ett andra snitt? Över/under eller snittar de längs det gamla ärret? 
  • mirre67
    oceanney skrev 2011-06-08 14:19:13 följande:
    Hur lägger de normalt ett andra snitt? Över/under eller snittar de längs det gamla ärret? 
    Jag är snittad alla tre gångerna jag fött barn och de har lagt i samma snitt alla gångerna!
  • Ankie med 2 döttrar
    oceanney skrev 2011-06-08 14:19:13 följande:
    De försöker lägga det i samma ärr om det är möjligt. Det beror på hur bebisens huvud ligger samt hur bra ärret ser ut sedan förra gången.
  • oceanney

Tack för svar!! Konstig fråga kanske men hur känns det att bli snittad på samma ställe en andra och tom tredje gång? Bara tanken att någon skulle skära där... Burr... Men så är det bara tre månader sedan i mitt fall. Skrattande

Å andra sidan vill man ju inte ha fler ärr...  

• Ankie med 2 döttrar
    oceanney skrev 2011-06-08 14:45:34 följande:
    Tack för svar!! Konstig fråga kanske men hur känns det att bli snittad på samma ställe en andra och tom tredje gång? Bara tanken att någon skulle skära där... Burr... Men så är det bara tre månader sedan i mitt fall. Skrattande

Å andra sidan vill man ju inte ha fler ärr...  
    Bra! Jag hade mindre ont  vid andra kejsarsnittet och då la de det i samma ärr.
  • Mamsterbabe

Hur länge gör det riktigt ont? Kan man gå normalt? Bära sin bebis? Böja sig? Alla såna praktiska saker? Ni som redan hade barn när ni snittades, blev det jobbigt att ha två är man är "nyopererad" ?

Svar på tråden ni som gjort kejsarsnitt