• Heureka

Bygga "lekplats" hemma

Vi har så otroligt dåligt med lekplatser i vår by. Finns en vid skolan, men det är också den enda. Inte så kul att vara där på dagarna och försöka tajma när skolbarnen inte är där.

Vill nu försöka få till lite roliga saker hemma, Har en sandlåda redan. Har på gång ett "fjäderdjut" dvs ett trädjur som sitter på en stor fjäder så den gungar. Är på jakt efter en rutschkana, men de är ju så förbenat dyra. Söker nu tips, bilder och ideer på saker man hyffsat enkelt och billigt kan bygga hemma. Min förhoppning är ju att vännerna vill komma med sina barn, så jag får en anledning att fika med mammorna Oskyldig

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Svar på tråden Bygga "lekplats" hemma
  • CLT

Har ni träd i trädgården kan ni hänga upp "kompisgungor, repstegar, ringar mm.
    Ca 2 dm höga (beroende på hur gamla barnen är) stubbar som man lägger som en "stig", jätteroligt att hoppa o hålla balansen på!
    Kolla rutschkanor på blocket! Bygg en egen lekstuga eller kolla blocket!

• Tinnys

Vi har lekstuga, sandlåda, gungdjur två stycken, studsmatta, torn med rutschkana och två gungor (4000 på bauhaus)
    Men just nu leker ungarna med rutschkanan som inte blivit upphängd i tornet ännu och gör hinderbanor med den, så jag vet inte om de verkligen behöver så mycket.

Svar på tråden Bygga "lekplats" hemma