• Upptaget

Ny tatuering! Vilken salva??

Jag har alltid kört med Helosan salva på mina andra tatueringar.
    Men gjorde en ny igår med FÄRG. Vilken är min första färg tatuering..
    Så läste nånstans att Helosansalva INTE är bra då.. Funkar Idominsalva??

Vet att Bephanten är mest rekomenderad, men har inte den hemma..

Så undrar mest vilken som är bäst att använda sålänge??

• Svar på tråden Ny tatuering! Vilken salva??
  • Kikkis

Gjorde min i augusti förra året. Den är i färg.

Fick rådet av han som gjorde den att ha Helosan. Så det

körde jag med.

Kanske i år!!
  • Zz Toppis

Jag har alltid haft helosan. Även på färgtatueringar. Funkar lika bra enligt mig. :P Inget fel på dom alls.

• Upptaget

Jaså okej! Min tauerare rekomendera bephanten, men som sagt, hade inte den hemma, och tänkte att jag gör som jag alltid gjort förr.... dvs använder Helosan..

Det va nu precis som jag blev tveksam, eftersom jag läste om att vissa fått någon typ av allergisk reaktion, för att giftet i färgen och helosan inte går ihop... eller nått! =/ Så blev lite orolig.

Men hur funkar Idomin tro?

• Lady without tattoo
    Upptaget skrev 2011-05-26 19:35:06 följande:
    Jaså okej! Min tauerare rekomendera bephanten, men som sagt, hade inte den hemma, och tänkte att jag gör som jag alltid gjort förr.... dvs använder Helosan..

Det va nu precis som jag blev tveksam, eftersom jag läste om att vissa fått någon typ av allergisk reaktion, för att giftet i färgen och helosan inte går ihop... eller nått! =/ Så blev lite orolig.

Men hur funkar Idomin tro?
    Du får väl prova
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Snabeldrake

Jag använder alltid Helosan, det funkar bäst på mig. Får utslag av Bephanten. 

• Upptaget

Okej! Ja, jag va ju inställd på att använda Helosan, så den funkar till mina andra tatueringar. Men som jag skrev så har vissa fått reaktion när dem använder helosan på färgtatuering! Va vell mest att jag inte vill riskera att den sabbas på nått sätt =/ så kollar här med er andra och era erfarenheter! =)

• Den allsmäktige

Jag använde bepanthen på mina svalor i färg. Tycker det läker snabbare bepanthen. Har 5 st tatueringar.

• Upptaget

Okej =) Ska faktiskt ta och köpa mig bephanten imorgon =) Kör idominsalva sålänge, den känns bättre på huden, och "klumpar" sig inte lika mkt som Helosan gjorde.

5 färgtattos eller? Har tatuerat mig 5 gånger, men den sista va en Cover, så har 4 =) Roligt skit dessa tatueringar! =)

• Red Velvet

Bepanthen - absolut. (Hört om de som använt Helosan för att det fungerar bäst för just dom men överlag är bepanthen bäst för tatueringen och människans hud).

• Den allsmäktige

Bara 2 i färg faktiskt och det är mina old school- svalor

Svar på tråden Ny tatuering! Vilken salva??