• Mamsterbabe

Någon som fick bebis på BF-dagen?

Bara för skojs skull så undrar jag hur många av er där ute som fick er guldklimp på den beräknade dagen?
    Vi fick det, vilken var som en smärre chock. Visst, man hade räknat ner till det datumet. Men ändå, inte trodde jag att vi skulle få vår underbara son just den dagen. Häftigt!

• Svar på tråden Någon som fick bebis på BF-dagen?
  • Förväntansfull0406

Jag fick det med min första, men förl startade redan en halv vecka innan. En bekant till mig fick nyårsafton, snopet, sista dagen på året liksom. Så det händer absolut!

Men det är väldigt olika, nu med mitt sista barn gick jag över 16 dagar och fick sättas igång, det hade man inte räknat med

• Mamsterbabe
    Förväntansfull0406 skrev 2011-05-26 20:50:41 följande:
    Jag fick det med min första, men förl startade redan en halv vecka innan. En bekant till mig fick nyårsafton, snopet, sista dagen på året liksom. Så det händer absolut!

Men det är väldigt olika, nu med mitt sista barn gick jag över 16 dagar och fick sättas igång, det hade man inte räknat med
    Där ser man!
    ja, man vet inte vad man har att vänta.

Ja, om vi skaffar en liten nummer två så har jag ju inte den blekaste om när den tänker komma ut.
    annars brukar man ju kunna ha en aning om man tex har fått för tidigt eller gått över tiden.
    Men samtidigt, man vet ju aldrig med dom små liven ;)
  • Förväntansfull0406
    Mamsterbabe skrev 2011-05-26 20:56:15 följande:
    Där ser man!
    ja, man vet inte vad man har att vänta.

Ja, om vi skaffar en liten nummer två så har jag ju inte den blekaste om när den tänker komma ut.
    annars brukar man ju kunna ha en aning om man tex har fått för tidigt eller gått över tiden.
    Men samtidigt, man vet ju aldrig med dom små liven ;)
    Normalt sätt följer bebisarna "samma mönster" men ibland gör de inte det och min "lilla" ville verkligen inte komma ut. Medan den första har extremt bråttom ut till världen. Men sådant kan man liksom aldrig veta. Härligt att ditt barn kom på bf iaf, häftigt
  • Mamsterbabe
    Förväntansfull0406 skrev 2011-05-26 21:03:52 följande:
    Normalt sätt följer bebisarna "samma mönster" men ibland gör de inte det och min "lilla" ville verkligen inte komma ut. Medan den första har extremt bråttom ut till världen. Men sådant kan man liksom aldrig veta. Härligt att ditt barn kom på bf iaf, häftigt
    Ja, det är en del av tjusningen också. Barnen har en egen vilja redan i magen ;)

Haha ja, vi hade bokat restaurang & bio på BF-dagen eftersom vi ville att den skulle gå undan.
    Men poff , halv 5 på morgonen fick jag värkar & 16.29 är vår Leo född! :)
  • djak

Jag fick mina båda på BF- dagen ))

• javiera

Japp, fast me lite hjälp på traven.
    Va så sjukt trött på graviditeten så jag torkade fönster, zumbade, färdknappade, stor städade, drack hallonblads te och tog en matsked ricinolja, allt på samma dag!

• Aniko

Ja vi fick vår son på bf som var 27 april! Men så blev jag igångsatt den dagen också... Jag tror att jag annars skulle ha fött någon eller några dagar därefter...

Svar på tråden Någon som fick bebis på BF-dagen?