• gummibears

Hur ofta bajsar din bebis

Har sett att en del har små bebisar som bajsar upp till 8 ggr per dag. Har läst att det är vanligt att en del bebisar bara bajsar typ 1 gång i veckan. Min son bajsar varannan eller var tredje dag (o då kommer det en hel del kan jag säga! Han bajsar bara en liten del i blöjan, sen kommer allt när han ligger på skötbordet....eller så har man bara haft tur att insett att han har bajsat). Bara undrar om det finns fler som har bebisar som inte bajsar varje dag.

• Svar på tråden Hur ofta bajsar din bebis
  • Henrik28

Likadant med vår dotter. Hon bajsade var 5 dag till en början, men nu blir det varannan dag ungefär. Precis som du beskriver så blir det oerhört mycket skit...

• gummibears

Höll på att dö av skratt vid skötbordet igår när jag o sambon stod där o sonen låg på skötbordet o det kom massor av bajs hela tiden, hann inte att få bort det som kommit (brukar annars hinna det)....blev en stor hög med papper under rumpan

• Suneboll

Vår son bajsade hela tiden i början, nu är det några ggr per dag... om din bebis ändå bajsar på skötbordet så varför inte testa EC, det är jättebra och kul...spar blöjor och han verkar ju ändå inte vilja bajsa i blöjan, så har du mkt jobb gjort till potträningen sedan
    www.ecsweden.se

• Henrik28

gummibears. Känner igen det! Först kommer själv "korken" i blöjan och resten som modell-lera på skötbordet. Går åt en del papper...

• mava

Vår son gör likadant, så nu om man inte upptcker i tid att det är bajs på g så skriker han som om kniven sitter i han om han måste bajsa i blöjan. Otroligt vad dom lär sig fort.

• Ankissen

Min lilla kille bajsar väldigt sällan. 12 dagar gick det förra gången, sen kom det bajs i onsdags och nu i söndags (det var tätt för att vara honom!) När det gick 12 dagar hann man ju bli orolig...

• Grådan

Oskar bajjar minst en gång om dagen..............har nog lika hög ämnesomsättning som sin pappa

• Ma Mi

hihi...kul med en bajstråd...
    Min lilla bebbla bajsade den första månaden flera gånger per dag...dock inte så mycket varje gång...sen efter två månader så började han med 3 dagars intervall - och då var han inte nådig, ibland bajsade han så det nästan kom ut i nacken, långt upp på ryggen eller långt upp på magen eller ner i ena benen...förstår inte hur han lyckats, skrattade åt det varje gång... Nu när han är tre månader så har han planat ut lite och det är varannandag som gäller och vi behöver inte byta kläder riktigt varje gång..hehe

• toll

Ville är tre veckor och bajsar ca 10 ggr/dag... Snacka om att det går åt mycket blöjor här

• Autumn

Känner igen mig. Har också en "sällanbajsare", vanligtvis var sjätte dag. Rediga lass och som tidigare sagt slutbajsas det oftast på skötbordet. Mitt tips är att lägga en hög med papperstvättlappar (torra) under rumpan då man tar bort blöjan. Så kan man låta bebisen bajsa ett litet lass och ta bort en tvättlapp i taget då det börjar bli lite lagom mycket på den. Potta är önskad i julklapp... får se hur det kommer gå...

• Lilladu

Vi är oxå en "sällanbajsare" ca 14 dgr mellan, längsta uppehållet va 19 dgr......
    Men han e himla nöjd ändå, å vi klagar inte

• gummibears

Skönt att det finns flera som har knoddar som inte bajsar så ofta. Annars läser man ju att bebisar gör inget annat än äter, sover o bajsar (den manualen har inte min son fått).

• Snyltan

Ibörjan bajsade Lukas minst två ggr varje dag sen gick det ner till varannan tom med tredje fjärde dag. Nu har han gått tillbaka till 1-2 ggr varje dag.

• FruPuffen

1-2 ggr per dag bajsas det här...

• jessie79

Melvin är 2 månader o han bajsar flera ggr/dag, ibland när man precis bytt kissblöja oxå. Bara o byta igen. Så här går det åt blöjor!

• Erika23

Här bajsas det 2 gånger per dag... en morgon-bajs och en kvällsbajs Adrian är 4 månader.

• Znitan

Vi är helt säkert Liberos bästa kund!! Här går det blöjor i stora lass. Lill-tjejen bajjar helst både före och efter varje matning (äter ca var tredje timma). Nu har vi lärt oss att ignorera bajjningen innan maten och istället byta ca en kvart efter hon har ätit färdigt. Innan bytte vi så fort vi hörde knakelibraket och då kunde det gå upp till tre blöjor kring varje mat-tillfälle. *dyrt* Och det är inga små lämningar heller... Kändes bra när distriktsköterskan var här och konstaterade att hon följde viktkurvan bra. Annars kunde man nog tro att hon inte tillgodogjorde sig maten alls. Ändå äter hon inte överdrivet mycket. Jag får inte ihop ekvationen hur hon kan gå upp i vikt när maten bara verkar passera, men tydligen funkar det alldelens utmärkt.

• MiaV

Min äldsta (16månader) gör väl ungefär var tredje dag och den minsta(3månader) har sedan han blev två månader gjort ungefär var sjunde-åttonde dag och innan de ett par gånger per dag, så det är en stors skillnad.

Svar på tråden Hur ofta bajsar din bebis