• Anonym (vilsen)

Tröttnat eller bara en svacka???

Hur vet man om man har tröttnat på förhållandet eller bara hamnat i en svacka? Min sambo är snäll så inga problem så, vi har varit ihop i 3,5 år. Jag bara grubblar och grubblar.....Ska jag lämna eller stanna? Hur ska man veta??!!

• Svar på tråden Tröttnat eller bara en svacka???
  • Anonym (Me)

Förstår precis, särbo sen 2år.. JAG är nog i en svacka för han verkar såå kär...
    hur vet man ja? är det ok att grubbla (rejält)?

• Anonym (ledsen)

Känner likadant. Hur vet man? Eller snarare när vet man att bägaren har runnit över?

• Anonym

..är rädd att jag förlorat allt nu efter en jobbig tid i vårt förhållande, eller om jag bara har svacka, för emellanåt känner jag kärlek men sen speciellt före mens så är det helt, lustigt

• Anonym (ledsen)

Idag pratade vi om att möjligen separera... Vill inte det... :( Har ju två barn.. en på 5 och så bebisen på knappt 11 månader..hur ska man hitta tillbaka?

• Uddabus

Prata, göra roliga saker tam utan barn, tända ljus o dricka te, spela spel, klä upp er för varandra, äta middag ute utan barn, bio , kela mer.

• Anonym (ledsen)

nej gräset är inte grönare på andra sidan... Det har vi fått erfara.. Vi har gått igenom en otrohet...För ca 1 år sen, när bebisen var nyfödd.

Och jag försöker allt ja kan med att komma med förslag på vad vi kan göra men tydligen är jag bara tråkig... Han vill ut och festa och jag gillar det lugna livet.. Och barnvakt har vi sällan möjlighet till, bara ca 1 gång i halvåret.. Vi skulle behöva ut oftare känner jag.. Bara han som får åka o hitta på saker.

• Furie

Min erfarenhet är att har man väl börjat ställa denna fråga till sig själv kommer den alltid finnas kvar i någon form. Jag började fundera för ett par månader sedan, och hur bra vi än hade det ibland fick det mig bara att tänka att det snart kommer återgå till svackan. Till slut kunde jag inte uppskatta något helt ärligt och fick enorma skuldkänslor för att jag hade tvivel.

Nu har vi just separerat och jag bryr mig inte om att gräset kanske inte är grönare på andra sidan, jag är på andra sidan och kan äntligen komma ur MIN svacka. Sen ser vi vad som händer med oss.

Svar på tråden Tröttnat eller bara en svacka???