• A von B

    Varför röker man de där äckliga pinnarna?

    Ja varför röker just du? Alla vet ju att det är dyrt, ohälsosamt, irriterar omgivningen, upplevs som WT och luktar illa. Så vad är den hemliga anledningen som vi ickerökare inte kan förstå?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?
  • April Mamma

    Jag rökte innan jag fick barnen, slutade samma dag som jag plussade med första barnet.
    Efter det så rökte jag inte på flera år....tills jag efter några glas vin "skulle testa" hur det smakade och tyckte att det var gott =)
    Nu röker jag några ggr per år i samband med fest. Det alternativet fanns inte med så jag röstade på att det smakar som godis =)

  • Anonym (--)

    Jag började röka ung , 14 år (ung och dum, föll för grupptrycket)

    Slutade när jag fick vettet tillbaka

  • A von B
    April Mamma skrev 2011-05-26 21:13:30 följande:
    Jag rökte innan jag fick barnen, slutade samma dag som jag plussade med första barnet.
    Efter det så rökte jag inte på flera år....tills jag efter några glas vin "skulle testa" hur det smakade och tyckte att det var gott =)
    Nu röker jag några ggr per år i samband med fest. Det alternativet fanns inte med så jag röstade på att det smakar som godis =)
    Okej. Tyckte du att det smakade gott även när du började röka eller var det någon annan anledning då? Man har ju hört många som börjar pga grupptryck och så.
  • Anonym (F)

    mitt liv och jag gör vad jag vill med det..
    Skiter i vad andra tycker,,visar respekt mot de som inte rökar att gå en bit ifrån dom i stället..

  • April Mamma
    A von B skrev 2011-05-26 21:15:07 följande:
    Okej. Tyckte du att det smakade gott även när du började röka eller var det någon annan anledning då? Man har ju hört många som börjar pga grupptryck och så.
    Började röka vid 12-13 år, tjuvrökte...Mina föräldrar gillade inte att jag rökte, de accepterade det inte så jag försökte att smyga..men det kände ju lukten.
    Vet inte varför jag började, en cool sak kanske. Alla andra gjorde det typ.
  • A von B
    Anonym (F) skrev 2011-05-26 21:15:15 följande:
    mitt liv och jag gör vad jag vill med det..
    Skiter i vad andra tycker,,visar respekt mot de som inte rökar att gå en bit ifrån dom i stället..
    Aha så du röker för att hävda din rätt i samhället då?
  • Anonym (F)
    A von B skrev 2011-05-26 21:22:08 följande:
    Aha så du röker för att hävda din rätt i samhället då?
    nej jag röka för att det är mitt egna beslut till det..
  • A von B
    Anonym (F) skrev 2011-05-26 21:23:39 följande:
    nej jag röka för att det är mitt egna beslut till det..
    Ok tack för ditt svar.
  • Oligopol

    Jag röker inte till vardags, men på fest. Jag anser att det smakar gott och i den utsträckningen jag röker så anser jag att det finns så mycket annat som är skadligare att det lilla inte gör något. 

  • Anonym (notproudwoman)

    Började eftersom mina kompisar då var bombsäkra på att jag inte kunde röka, rökte bara munblåss innan och visste inte riktigt hur man rökte.
    Så en dag hitta jag ett paket cigg (oöppnade) på jobbet. Och tänkte att nä nu ska jag allt ge igen o visa att jag KAN röka.
    Ville bara ta 1 cigg sen 2 sen 5 o.sv sen var jag fast tyvärr...o kompisarna impa jag ju på för en dag men aa ush börja inte vad ni än gör.

    Inget jag är stolt över!

Svar på tråden Varför röker man de där äckliga pinnarna?