Hur länge stannade ni på BB
Så man vet hur många ombyten med mm. och varför stannade ni bara lite nyfiken jag tror att jag vill åka hem ganska snart efter man får. Tack för svar
Så man vet hur många ombyten med mm. och varför stannade ni bara lite nyfiken jag tror att jag vill åka hem ganska snart efter man får. Tack för svar
Vi fick våran dotter på onsdagen, åkte hem på lördagen. Jag ville att det skulle kännas tryggt med att amning och sånt funkade klockrent, annars hade vi nog åkt hem redan på fredagen.
Vi låg kvar 3 nätter med sonen... Mest för att han skrek konstant första 1 ½ dygnet och de inte visste vad det berodde på... Men jag bodde mest i sjukhusets snygga kläder ;)
Hur långt har ni hem om sambon måste hämta mer kläder? Skulle nog packa ner iallafall två ombyten?
Första barnet stannade vi just över 4 dygn. Vi ville hem tidigare men det gick inte för han var så slö och åt dåligt. Vi var tvungen stanna tills det funkade med amningen och han började må bättre. Andra barnet föddes på em. Åkte hem på fm dagen efter.
Tre nätter, men det var för att lillkorven hade blivit stressad vid förlossningen och fått i sig fostervatten med mekonium i och var lite gul så de ville kolla så det inte var ngn infektion på gång. Men använde knappt mina ombyten. Hade sjukhusrock på mig mest och bebis i bara blöjor för mkt hudkontakt mest hela tiden.
Min son föddes med akut snitt en tidig måndagsmorgon och vi åkte hem torsdag eftermiddag.
Jag hade packat rätt mycket och köpt nya underkläder (tänkte att det kunde vara fräscht) men sen när man väl var där så tyckte jag det var synd att smutsa ner dem så man använde landstingets i alla fall
Men däremot mjukisbrallor och amningslinnen var jag glad att jag hade med!
Sov över en natt båda gångerna.
Ta med en egen mjuuuuuk toarulle är mitt tips dock...det är guld efter en förlossning att slippa använda sjukhusets sträva budgetpapper då och tofflor för korridorpromenader.
Vår dotter föddes på eftermiddagen och vi åkte hem på förmiddagen efter. Vi kände att det var skönare att landa med allting i hemmiljön och det var underbart att komma hem. Man får i alla fall göra kontroller tre dagar efteråt och så ringde bb däremellan, så man blir ju inte helt lämnad fastän man åker hem. Och skulle man vilja, kan man säkert åka tillbaka... Bättre att packa med för mycket än för lite kläder, jag kände mig verkligen sjuk i deras kläder
Första barnet tre nätter. Använde istort sett bara ett par byxor och bytte tröjor ganska ofta. Trosor använde jag engångs som man fick där.
Andra barnet 6 timmar. Åkte hem i samma kläder jag kom dit i, bytte bara underkläder. Hade med ett par ordentliga trosor. Hade inte så mycket avslag och blödde minimalt.
Stannade 3 nätter ( 4 dagar ).
Var snittad och det var första barnet.