Min son har blivit polisanmäld av skolan....
Hej.
Jag är i kris just nu. Jag har gråtit sedan igår och jag kan inte koncentrera mig. Skolan har polisanmält min 14 årige son, av allvarligare slag. Ironin i det hela är att skolan ringde i början av veckan i ett annat ärende, också av inte så roligt slag och då ringde jag socialen för jag känner att jag kan inte hantera detta själv. Så jag hade en tid inbokad till nästa vecka innan denna incidenten hände.
Vi är en familj med 2 stycken heltidsarbetande föräldrar, dock är inte min man pappa till tonåringen. Problemet är nog inte så mycket familjen, fast jag vet ju inte om det är så att utebliven brist på tid skapar sådant här.
Han dras bara till andra som är "tuffa" och själva har problem och så hamnar han ju i skiten själv.
Jag vet inte vad som kommer att hända när jag går till socialen, men det känns bra att det var jag själv som kontaktade dem innan denna polisanmälan kommit in.
Vad kan jag förvänta mig? Vilken sorts hjälp kan jag och sonen få? Kommer de att kanske vilja placera om honom?
Kan skolan slänga ut honom?
Jag är så ledsen och gråter hela tiden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 12:27
Jag mådde däremot väldigt dåligt innan jag hade samtalet med socialen, men efter det så kändes det bättre.
Vi hade samtal med skolan, så där är det ok nu. De ville förvisa sig om att vi och framför allt sonen förstod varför skolan reagerade som de gjorde.
Sedan hade jag samtal med en enhet inom socialen, där vi ska ha ännu ett samtal med familjen , en rektor, och sonen själv. Där ska vi komma fram till vilka åtgärder som ev kan tänkas behövas. Det pratades om en kontaktperson och det lät bra.
Polisen ringde och sa att ärendet är nedlagt pga av hans ålder och är överlämnat till de sociala myndigheterna. De undrade vad de skulle göra av vapnet och jag lämnade nummer till familjen som äger det. De kanske vill hämta ut det, vad vet jag, men jag vill inte ha något med det att göra.
Det känns som att vi bara är i början av något, så jag kommer att uppdatera lite senare igen.