• sockerbecca

Var köpa vigselringar (stockholm)?

Hejsan!

Jag och min sambo ska gifta oss i sommar, vi vill därför inom en månad köpa varsin enkel slät guldring.
    Viktigt för oss är priset (prisvärt för en enkel slät ring utan att det är dålig kvalitet) och att man kan få ändringar i t.ex. storlek gjort smidigt. (Eller köper man ring på ett ställe och får ändringar gjorda på ett annat? var i så fall?)

Eftersom jag har väldigt smala fingrar och sällan sett en färdig ring i en affär som passar vill vi gå tillsammans och prova ut så att storlek och utseende blir rätt. Jag letar alltså inte efter hemsidor där man kan beställa utan endast affärer i Stockholm.

Var går man? Vilka ställen ska man undvika? Tacksam för alla tips då jag gissar att det kan handla om tusenlappar i skillnad!

• Svar på tråden Var köpa vigselringar (stockholm)?
  • sockerbecca

Okej, har du någon aning om vad en sån slät förlovningsring kostar där? Hittade inga priser på hemsidan. Till vigselringar hade de ju bara alliansringar men det spelar mig ingen roll vad de kallar det jag tänker ha till vigselring :)

• Amoudara

De släta ligger nog under förlovningsringar men det spelar ju ingen roll. Var länge sedan jag både förlovade och gifte mig nu så jag vet inte vad de kostar nu men de är billigare än många andra vet jag. Sedan beror det ju på hur breda ni vill ha och så.

• sockerbecca

Okej, tack så mycket för tipsen! Får gå dit och kolla vid tillfälle :)

Om det är mycket billigare där än på andra ställen, vad är haken? :P

• Piggelin

Så mycket billigare är dom nog inte - tror jag. Litegranna. Bor i Järfälla så vi köpte våra på Två hjärtan i Jakobsbergs centrum. Megabra service och sm sagt - bra priser. Haken vet jag inte, möjligen att de inte är så stora kanske? De säljer allt från billigt till dyrt......

• sockerbecca
    Piggelin skrev 2011-05-27 16:15:31 följande:
    Så mycket billigare är dom nog inte - tror jag. Litegranna. Bor i Järfälla så vi köpte våra på Två hjärtan i Jakobsbergs centrum. Megabra service och sm sagt - bra priser. Haken vet jag inte, möjligen att de inte är så stora kanske? De säljer allt från billigt till dyrt......
    Okej, låter ju bra :) någon jättestor ring vill jag nog inte ha så det blir säkert bra.
  • Grynet09

Wilhelm Pettersson på Drottninggatan (strax före PUB) gillar jag. Supertrevlig personal, duktiga. Vet inte hur det är med priset jämfört med andra men det var dit vi gick för våra ringar. Vi tittade ingen annan stans. Jag är nöjd.

Svar på tråden Var köpa vigselringar (stockholm)?