• heter

Jag kan inte tvätta bort sminket ordentligt!

Jag har testat alla möjliga märken av rengöring för ansiktet, Clinique, Estee Lauder, Lumene, MAC m fl men jag hittar ingen som tar bort sminket ordenligt och då använder jag bara dagcreme med lite färg i, tinted moisturizer. Trots det så blir pappret färgat när jag torkar efter att ha tvättat mig. Finns det verkligen inget märke som tar bort sminket utan att jag ska behöva tvätta flera gånger?

• Svar på tråden Jag kan inte tvätta bort sminket ordentligt!
  • Mimmlas

Jag har hittat rena mirakelsminkbortagaren. Rena slumpen faktiskt, hittade dem på öb när jag var på jakt efter billigt schampo till mitt långa hår ^^

Det heter, gunry mjukt & skönt. Det är pads med nån slags olja och sånt i.
    Tar bort vattenfast mascara också!
    Och snorbilliga också ^^

Det är en liten vit rund burk med blå etikett med ett öga på.

• Vemdär

Dermalogica special cleanser - säger jag bara!

• Fridayyy

Testa vanlig rapsolja, tar bort mascara också men kan kännas lite obehagligt om man får för mycket i ögat, det blir lite dimmigt. Men det är det mest effektiva jag testat i alla fall.

• Croft
    Vemdär skrev 2011-05-27 17:22:50 följande:
    Japp, håller med.
  • Hild

Men du använder väl bomull eller liknande också för att ta bort? Alltså först gnugga/massera med rengöringskrämen och sen torka bort det med bomullstuss, och sen skölja.

Sen tar ju ansiktsvatten bort eventuella rester också.

• iii

Jag masserar in rengöringskrämen en gång, sköljer av det med ljummet vatten och masserar sedan in en gång till och sköljer av det. Har alltid fungerat för mig när man gör det två gånger och jag använder nästan alltid foundations som kan vara svårt att få bort annars. Glöm inte att avsluta med ansiktsvatten.

• heter

Jag tycker ansiktsvatten torkar ut och förvärrar min hy bara.

• iii
    heter skrev 2011-05-30 00:54:45 följande:
    Använd ett som inte har alkohol i sig. Det finns ansiktsvatten för torr hy också.
  • Bibbidi

Apoteket Apoliva Rengöringsmjölk - den tar bort till och med vattenfast smink! Det är den bästa rengöringen som jag någonsin har använt! 200ml för ca 50kr! :D

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • AleidaGuevara

Jag har cliniques take the day off för att ta bort sminket, tvättar sen med cliniques rinse of foaming cleanser och avslutar med oliva ansiktsvatten (finns på apotek). Det funkar bra för mig, det rengör utan att torka ut eller fetta till ansiktet.
    (avslutar med nattcreme)

• brünnhilde
    Vemdär skrev 2011-05-27 17:22:50 följande:
  • brünnhilde
    heter skrev 2011-05-30 00:54:45 följande:
    Testa dermalogica.

(ansiktsvatten är rätt viktigt)
  • SysterYster03

H2O och tvål funkar utmärkt...

• SysterYster03
    Hedebris skrev 2011-06-02 22:04:48 följande:
    använder intimtvå och vatten
    Intimtvål ska användas till de intima delarna.
  • Hedebris
    SysterYster03 skrev 2011-06-02 22:06:19 följande:
    mitt ansikte är väldigt intimt
  • Hedebris
    SysterYster03 skrev 2011-06-02 22:06:19 följande:
    så gurkor får man inte lägga på ögonen heller för de ska man äta (om de inte kommer från tyskland eller spanien dvs )
Svar på tråden Jag kan inte tvätta bort sminket ordentligt!