• Mamman76

    Livmodern skadad efter x-op

    Opererades för två veckor sen, återbesök idag. Tydligen satt fostret så illa när de brast (halvvägs i äggledaren, halvvägs i livmodern) Så en del att livmodern tagit skada av blödningen. Så istället för de sedvanliga 2-3 månaderna man ska vänta att bli gravid efter x-operation, måste vi vänta i 6 månaderRynkar på näsan
    Fy vad hopplöst allt känns....Inte nog med att man bara har en äggledre kvar, livmodern är skadad också!På vägen till kuratorn efteråt måste man gå igenom BB, där satt mammor med sina nyfödda. Tårarna gick inte att hålla tillbaka.Gråter

    När börjar man med p-piller efter ett x? Första mensen? Glömde fråga doktorn..Känns märkligt att använda prev.medel när man mest av allt vill bli gravid!!
  • Svar på tråden Livmodern skadad efter x-op
  • kanske 4a

    Men fy vad hemskt, som att inte det är nog illa att få ett "vanligt" X. Jag har fått två stycken på vänster sida och nu sist tog de bort äggledaren. Jag fick cellgifter innan operationen så vi måste vänta minst 3 månader. Men vi har bestämt oss för att vänta längre eftersom jag vill gå klart min utbildning först.


    Ang p-piller är jag nog inte rätt person att svara då jag inte äter det själv. Men eftersom du kan ha ägglossning före första mensen får ni väl skydda er på något annat sätt innan det. För visst brukar man börja med pillren i samband med mens?


    Stor kram och lycka till när det är dags igen!

  • Supers

    Men vad jobbigt, som om det inte vore nog  :(
    Ta en dag i taget, det kommer kännas bättre...sås småningom.

    P-piller börjar man med på mensens första dag om jag minns rätt.

    Lycka till med allt kram kram 

Svar på tråden Livmodern skadad efter x-op