• micjos

Turistdiarre

Hej!

Vi ska den 6 juni åka till cypern och jag hittade ett medel som ska förebygga turistdiarré och ska tydligen vara väldigt bra men det står inget om barn får ta dessa, någon som vet?
    De heter Lactitravel.

• Svar på tråden Turistdiarre
  • Elli47

Jag vet inte men i regel brukar barn under 12 år inte få ta sådana medel. Har du kollat Fass?

• trettioplus

Cypern är ju inte så illa. Jag skulle kunna tänka mig att plocka med koltabletter och möjligen något tarmbakteriestabiliseande preparat. Lactitravel verkar vara ett sådant, så varför inte?

Koleravaccin (drickvaccin) hjälper även mot "vanlig" turistdiarré annars. Men jag skulle se det som lite överdrivet för en tripp till medelhavet.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Malin 650

Kul med en resa! Lactitravel kan barn över 3 år äta. 

Trevlig resa!

/ Malin Jansson
    Marknadskoordinator
    Baltex AB 

• Dimitra

För barn under 3 år kan man tex ge Sempers magdroppar, de innehåller också probiotika.

The Dimitra universe.
  • Adnama

men cypern är ju inget "riskland" ???? Har varit på cypern flera ggr och aldrig tagit ngt mot magen...

• mia maria

Jag tror också att man ska ha en väldig otur om man ska råka ut för magsjuka om man reser kring Medelhavet!

Inget svar på din fråga dock, men jag ville iaf kommentera tråden...!

• JPT
    mia maria skrev 2011-06-01 19:33:46 följande:
    Jag tror också att man ska ha en väldig otur om man ska råka ut för magsjuka om man reser kring Medelhavet!

Inget svar på din fråga dock, men jag ville iaf kommentera tråden...!
    Att åka på magsjuka i Turkiet är ju inte allt för ovanligt. 
  • enmamma

Känner ingen som fått sk. turistmage som turist på Cypern, de är så vana med kombinationen mat och turister.
    Packa lite koltabletter om oturen skulle vara framme.

• Adnama

Har rest till turkiet minst en gång varje år i 10 år nu och aldrig blivit magsjuk...

• mia maria
    JPT skrev 2011-06-01 23:58:18 följande:
    Att åka på magsjuka i Turkiet är ju inte allt för ovanligt. 
    Säger som ovan; jag har rest till Turkiet de senaste fem åren, samt tre ggr när jag var yngre o varken jag eller någon i min familj har fått magsjuka där.
    Har heller aldrig hört talas om vänner o bekanta eller medresenärer som har råkat ut, så min uppfattning är nog ändå att man ska ha en hel del otur ifall man ska drabbas av magsjuka ifall man reser kring Medelhavet - även Turkiet!
Svar på tråden Turistdiarre