Turistdiarre
Hej!
Vi ska den 6 juni åka till cypern och jag hittade ett medel som ska förebygga turistdiarré och ska tydligen vara väldigt bra men det står inget om barn får ta dessa, någon som vet?
De heter Lactitravel.
Hej!
Vi ska den 6 juni åka till cypern och jag hittade ett medel som ska förebygga turistdiarré och ska tydligen vara väldigt bra men det står inget om barn får ta dessa, någon som vet?
De heter Lactitravel.
Jag vet inte men i regel brukar barn under 12 år inte få ta sådana medel. Har du kollat Fass?
Cypern är ju inte så illa. Jag skulle kunna tänka mig att plocka med koltabletter och möjligen något tarmbakteriestabiliseande preparat. Lactitravel verkar vara ett sådant, så varför inte?
Koleravaccin (drickvaccin) hjälper även mot "vanlig" turistdiarré annars. Men jag skulle se det som lite överdrivet för en tripp till medelhavet.
Kul med en resa! Lactitravel kan barn över 3 år äta.
Trevlig resa!
/ Malin Jansson
Marknadskoordinator
Baltex AB
För barn under 3 år kan man tex ge Sempers magdroppar, de innehåller också probiotika.
men cypern är ju inget "riskland" ???? Har varit på cypern flera ggr och aldrig tagit ngt mot magen...
Jag tror också att man ska ha en väldig otur om man ska råka ut för magsjuka om man reser kring Medelhavet!
Inget svar på din fråga dock, men jag ville iaf kommentera tråden...!
Känner ingen som fått sk. turistmage som turist på Cypern, de är så vana med kombinationen mat och turister.
Packa lite koltabletter om oturen skulle vara framme.
Har rest till turkiet minst en gång varje år i 10 år nu och aldrig blivit magsjuk...