• Anonym

Runda ord

Brukar ni använda er av runda ord (kuk, fitta, knulla osv) när ni pratar om sex med andra eller gör ni det bara när ni är anonyma typ på ett sånt här forum.

Själv är jag tyvärr för feg av mej, även om jag finner det mer upphetsande med kuk och knulla istället för penis och sex.

• Svar på tråden Runda ord
  • Tom Araya

Absolut! Finns ingen anledning till annat.

Jag läser och kommenterar ofta i sextrådarna här på FL och skriver nästan aldrig anonymt.

Jag kan säga sex om knulla (och om annan sex), den om kuken/fittan och bröst istället för tuttar men bara så länge jag är osäker på nivån på de jag pratar med.

Så fort den osäkerheten försvinner (och det gör den ganska fort, är inte blyg) är det raka rör som gäller.Solig

• Anonym (M)

Jag använder aldrig sådana ord när jag pratar med mina vänner utan kör med omskrivningar. Det är nog underförstått socialt i min bekantskapskrets att man inte pratar så. Jag tror att det handlar lite om social bakgrund generellt. När jag växte upp fanns det ingen i min familj eller vår omgivning som använde den typen av ord och om någon gjorde det blev det rätt pinsamt.
    Däremot kan jag vara hur snuskig som helst med en partner. Jag gillar dirty sms etc men det är bara privat. Var sak har sin plats anser jag.

• Tom Araya

Nu brukar inte jag prata sex med familjen (föräldrar, syskon, syskonbarn) men i så fall blir det mildare ord.

Jag menar de jag brukar prata sex med som kompisar, tjejer, flickvänner, ytliga bekanta man ramlar på på krogen eller så.

• Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2011-05-27 20:58:55 följande:
    Nu brukar inte jag prata sex med familjen (föräldrar, syskon, syskonbarn) men i så fall blir det mildare ord.

Jag menar de jag brukar prata sex med som kompisar, tjejer, flickvänner, ytliga bekanta man ramlar på på krogen eller så.
    Nej, det gör inte jag heller (hemska tanke ) men vissa personer använder ju runda ord när de svär eller pratar om intima saker rent allmänt. Det förekom inte hemma hos oss öht.
    Jag har ett par väninnor som kan uttrycka sig rätt grovt när de pratar om sex och jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt. Jag blir helt enkelt generad.
    Mina andra väninnor använder alltid omskrivningar. Jag minns en gång när min stackars väninna ville fråga mig om det är vanligt att vissa killar föredrar rakat. Jag tror att det tog en kvart av kryptiska formuleringar innan jag fattade vad hon försökte säga.
    Men med en partner är det inga problem för mig, jag är själv rätt dirty, fast jag gillar inte när en man använder runda ord i fel sammanhang. Det ska bara vara under sex, inte annars.
  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2011-05-27 21:21:03 följande:
    Nej, det gör inte jag heller (hemska tanke ) men vissa personer använder ju runda ord när de svär eller pratar om intima saker rent allmänt. Det förekom inte hemma hos oss öht.
    Jag har ett par väninnor som kan uttrycka sig rätt grovt när de pratar om sex och jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt. Jag blir helt enkelt generad.
    Mina andra väninnor använder alltid omskrivningar. Jag minns en gång när min stackars väninna ville fråga mig om det är vanligt att vissa killar föredrar rakat. Jag tror att det tog en kvart av kryptiska formuleringar innan jag fattade vad hon försökte säga.
    Men med en partner är det inga problem för mig, jag är själv rätt dirty, fast jag gillar inte när en man använder runda ord i fel sammanhang. Det ska bara vara under sex, inte annars.
    Jag kan ibland säga musen eller muttan istället för fittan men aldrig vagina eller därnere.
    Jag säger oftast kuken men ibland snorren eller något lite skämtsammare om det inte är under sex.
    Några omskrivningar med vänner skulle jag tycka var jobbigt. Är det jobbigt att ta det i mun, skit i att prata om det då (menar orden alltså).
  • Karolinan01

De människor jag pratar sex med står jag så pass nära att vi har lagt bort titlarna Glad.

Svar på tråden Runda ord