• Anonym (stressad)

    Började grina pga stress på jobbet idag, så pinsamt!

    Ja, började alltså grina på jobbet idag. Bröt verkligen ihop och hulkade och snyftade och hela allt det där. Grät som ett barn! Det hade varit extremt stressigt hela dagen med krav och tjat och tjafs från alla håll och kanter och samtidigt hade jag sovit dåligt och har en personlig konflikt (privat) som också gjorde sitt till.

    Fem i fyra hade jag en väldigt brådskande uppgift som jag inte skulle hinna färdigt men men samtidigt var det inget som kunde vänta. (Jag är ensamstående med ett litet barn och har redan dåligt samvete nog för att jag jobbar så mycket och idag hade jag bestämt att gå prick kl fyra)

    Så kommer en kollega mitt i allt och kritiserar mig för en helt annan sak, som också var brådskande. Och då bara rinner det över mig och jag KLICKAR, skriker åt min kollega att jag "orkar inte, det här bara för mycket, jag går hem nu, skiter i det här" osv. Hon blir arg och ber mig att inte skrika (med all rätt) och DÅ bryter jag ihop och börjar storgrina. Min chef kommer snabbt och drar in mig på sitt kontor där jag försöker samla mig men kan inte sluta gråta.

    Jag kan vara känslosam och börja gråta ibland när jag är trött men då HEMMA. Det har aldrig hänt på jobbet. Det var så PINSAMT!

    Har fått sms och mail från kollegor som sagt att de vill hjälpa till att avlasta mig på jobbet osv. Är så rädd för att de ska tro att jag inte pallar trycket eller inte kan hantera stress. Har ett extremt stressigt jobb och är nyanställd i och för sig men ändå..att börja grina pga stress..är det normalt? Blir nästan rädd för mig själv..mår bra i övrigt, tror jag iaf, blir som sagt lite osäker nu...Bah..ville bara skriva av mig...

    Någon som också börjat grina på jobbet bara för att ni varit stressade eller liknande?

  • Svar på tråden Började grina pga stress på jobbet idag, så pinsamt!
  • Anonym

    Vill bara säga att du inte är ensam. Det har hänt mig också, känns fruktansvärt men det går inte att få ogjort. Gå tillbaka till jobbet och ta nya tag, du behövde antagligen en riktig urladdning =)

  • Anonym (Japp)

    Jodå, det har jag gjort :) Fick en orättvis tillrättavisning av en kollega när jag hade en jävligt tuff vecka och började storböla. Pinsamt? Ja, kanske lite eftersom det inte kändes särskilt professionellt. Bättre hade väl varit att sakligt ge svar på tal. Som du skriver- har man mycket både på jobbet och privat så behövs det inte mycket för att bägaren ska rinna över. Men att du fått meddelanden från kollegor är väl ett bra tecken? De vill hjälpa till. Alla kan ha för mycket ibland! Och då är det klokt att ta emot den hjälp som erbjuds. Hoppas att det lugnar ner sig för dig snart!

  • jinxan

    Hej! Du är inte ensam!! Jag har oxå grinat på konvertit antal ggr faktiskt.. Jobbade på en restaurang/café inne i centrala Gbg med världens värsta chef.. En utav dom värsta i branschen faktiskt.. "/ Var dessutom gravid och det blev bara för mycket till slut.. Men det är ok att bryta ihop ibland!


    Mamma till den finaste prinsen och prinsessan i världen..
  • Themis

    Men gud ja, jag har haft arbetsbelastning som är rent löjlig i flera storprojekt de senaste åren. Jag brukar summera projekten i "antal bryt ihop".

    I vår grupp har alla fått bryt nån gång.

    Oftast är man väl mer diskret och lipar en skvätt på sitt rum eller på damrummet, men det har även hänt inför kollegor och de brukar överleva det också.

    Låt dina kollegor avlasta nu om de erbjuder sig, man kan ju inte må på det viset under längre tid utan att ta skada.  Men alla kan ha en usel dag och för en del kvinnor räcker det med svår PMS eller ett gräl på hemmaplan för att det ska brista på jobbet, så du är knappast ensam i detta.


    Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others to live as one wishes to live. ~Oscar Wilde~
  • Emmi27

    Det är mänskligt! Har fått bryt på ett jobb jag hade en gång, en blandning av att jag skulle hinna med så mycket samt en konflikt privat precis som du beskrev och det blev bara för mycket men man repar sig och förhoppningsvis finns det förstående människor runtomkring en som begriper att man inte är ett nervigt psykfall som inte klarar av arbetet i normala fall utan att det kan hända den bäste!

  • Anonym (stressad)

    Tack alla! Åh så skönt att höra att det är fler som har varit där. Det var en obehaglig upplevelse och kändes, precis som en av er skrev, inte så professionellt att inte kunna hantera situationen. Ska varva ner i helgen och ta nya tag på måndag...

Svar på tråden Började grina pga stress på jobbet idag, så pinsamt!