• majlinsa

Spjälsäng + tillbehör

Snart är gossen för stor för vaggan och vi måste ordna en spjälsäng. 
    Jag är på jakt efter en vit spjälsäng du kan ha botten i två lägen och hemskt gärna kunna ta bort ena långsidan. Ikea, babyland, barnenshus ect ja alla barnaffärer har sängar och sängkläder..

Om jag vill kunna köpa sängkläder från ikea och från tex rätt start funkar ikeas täcke och kudde eller blir det antingen eller för att båda två har sina egna mått eller vad man ska säga?
    Vilken spjälsäng hade du rekomenderat? 

• Svar på tråden Spjälsäng + tillbehör
  • Pussakaninen

undrar också om IKEAS kudde + täcke är något att ha :) Tänkte precis skriva en tråd och fråga, hehe.

Jag har dock köpt en säng från IKEA och tror att den kommer bli jätte bra :)

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • majlinsa

Jag har kikat på gulliver och på nätet så ser den ju jätte bra ut. Storebror har en juniorsäng från hemsvik som vi är nöjda med. 

Täcke och kudde från ikea eller ska man ta det från tex rätt start? 

• Vickan I

Vår kille vägrar täcke så inte använt det. Men kudden från rätt start har hållit formen mkt bättre än den från Ikea. Ikea tycker jag blev knölig ganska fort trots sömmar i den.

• sarsparis

Vi har gulliver från ikea och är nöjd. Däremot får man tänka på att ikea har egna mått på täcke och kudde så det är deras sängkläder som passar bäst. Köpt istället täcke och kudde från rätt start, ng baby eller liknadne som har standardmått.

• vintersippan

Vi har oxå Gulliver. Jättebra säng!
    Blir dock galen på att alla tillverkare har olika mått på sina täcken, kuddar och sängkläder!!

• Sarah84

Hensvik spjälsäng & skötbord från IKEA har vi haft till båda barnen. vart jätte nöjda..
    Bra pris också, då en spjälsäng inte används så länge, vid 1½ år har båda barnen börjat sova i vanlig säng.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • stor grön drake

leander sängen tycker jag är supersnygg, och praktisk.
    Skulle vi köpa ny spjälsäng idag skulle det bli en sån (vi köpte begagnat och är iof väldigt nöjda med vår ovala babydan classic men endå, drömma går ju)

Svar på tråden Spjälsäng + tillbehör