• Lolinondoda

Festklänning till gravid

Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss i augusti, men vi kommer att göra det i hemlighet. Kommer då att vara i 7:e månaden.

Har ännu inte hittat något att ha på mig. Vill inte ha en traditionell brudklänning utan mer en finare klänning i någon färg. Är inte så bra på att sy, men i värsta fall får jag väl be någon som kan det hjälpa mig.

Tacksam för tips på affärer i Göteborg eller på nätet.

• Svar på tråden Festklänning till gravid
  • Ylle

i senaste numret av Gravid (tror jag det var) så var det en artikel om nån som vann ett bröllop, på en av bilderna provar hon en fin ljusgrön klänning. minns inte vad affären heter, men det var nog i stockholm - men man kanske kan köpa på ntet... nån annan som har tidningen i närheten?

• Edit

Kolla in den här länken! Lina Hanno brukar göra fina mammakläder! www.linahannodesign.com/html/frameset.html

Har tyvärr inte Gravid-tidningen tillgänglig, men den gröna festbröllopsklännigen bruden vann var jättefin! Lycka till emd shoppingen inför bröllopet!

• Ylle

om ingen annan har hunnit före så kan jag kolla vilken butik det var när jag kommer hem från jobbet om nån timme

• Lolinondoda

Tack för alla svar!

Jag såg den ljusgröna klänningen i Gravid-tidningen och det är precis den stilen jag vill ha. Tyvärr var den slut på Grow in life, både på nätet och i affären

Edit; Lina Hanno har jättesnygga klänningar, men tyvärr har hon sin butik i Stockholm. Det finns en affär i Göteborg som har några utav hennes klänningar, men bara i korta modeller.

Jossebell; Jag har sökt mycket på Bröllopstorget, men där finns mest finare brudklänningar, dock kan man ju få lite tips om jag måste få klänningen uppsydd.

• Lotta73

Jag var in på en supertrevlig affär när jag var i Gbg sist. Den heter moj
    (mor och jag) jättefina mammakläder. Där kan du säkert hitta någon fin klänning till vigseln.
    Affären ligger på Linnégatan 31 och mer info hittar du på
    www.moj.se
    Grattis i förväg till giftermålet

• Lolinondoda

Lotta73; Jag ska ta mig en titt hos MoJ igen. Var där i slutet av maj, men de kan ju ha fått in något nytt sedan sist.

Tack för tipset och grattishälsningen

• karrokj

hejsan, jag gifte mig när jag var i v 28 och då fick jag plats i en vanlig enkel brudklänning som var skuren under brösten. Fick sy in den lite på vissa ställen men den blev jätte fin. Lycka till.... /Caroline

• Edit

Jag tror att man kan köpa Lina Hannos kläder på nätet. Du kan ju alltid prova lite i den affär i Gbg som har hennes korta klänningar så du ser vilken storlek som passar bra och sedan beställa någon från nätet? Man kna ofta hyra festkläder på brud- och festaffärer och många har även mammafestklänningar. Det kanske kan vara något?

Lycka till med klänningen och bröllopet!

Svar på tråden Festklänning till gravid