När slutade ni med barnmatsburkar?
Hej! En liten fundering till er som ger/gett era barn mat från burk... Hur länge gav ni det?
Hej! En liten fundering till er som ger/gett era barn mat från burk... Hur länge gav ni det?
Till runt 11-12mån.
Vägrade att bli matad från dess så fick bli mindre kladdig mat som hon kunde äta med händerna
Från ca 8-9 mån åt hon ca 50/50 burkmat och plockmat
Tack för ditt svar, tips på bra plockmat?
Sonen är nu 13 månader och vägrar äta burkmat =spottar ut det han får i munnen. Han äter med glädje samma mat som vi äter oavsett kryddning och konsistens. Han har även börjat av egen fri vilja att äta vanlig havregrynsgröt eftersom pappa gör det.
Just nu känns det som vi kommer få fortsätta med de där jädra burkarna tills han är myndig... därav min fråga Inte mycket som passar herrn nu...
Äh, tycker det är rätt jobbigt ibland när man är på resande fot och han vägrar äta burkmat, var ju smidigt att bara värma. Nu är det gröt och välling som han får livnära sig på om vi inte är hemma. Nu har jag ett antal oöppnade burkar som inte kommer till användning, tur han har en kusin som fortfarande äter, ska ge burkarna till honom istälet.
Började aldrig .
Har bara erbjudit vår mat.
hos oss är bra plockmat tex, kokt ägg, potatis, kokta morötter, makaroner, korv, ärter, majs, mört kött, fisk, broccoli, blomkål, tomat, smörgås (i bitar),
efterätt/mellanmål så funkar frukt o bär väldigt bra. Sonen äääälskar vindruvor, mandariner och bananer bäst
i början lagade jag ofta en variant till sonen utan salt och en till mig med salt men tröttnade och lagar allt utan salt numer och har vant mig av med ovanan att salta.. går väldigt bra ändå! Och du kan ju krydda maten med de flesta kryddor.. det är bara salt man ska vara försiktig med. Brukar tom använda chili i sonens mat o han gillar det :)