Hjälp, Bauhaus har inte satt in pengar på mitt kort, så nu har jag blivit dubbeldebiterad
Jag befinner mig i sluttampen på en oerhört (ekomomiskt) jobbig flyttperiod med dubbla hyror och en del oväntade utgifter. I samband med flytten drog vi i gång en badrumsrenovering där vi inhandlat det mesta hos bygghandeln Bauhaus.
När vi nu var och skulle köpa det sista till badrummet så såg vi att de har ett bonuskort, så jag ansökte om detta hos kundtjänst. Kundtjänst förklarade för mig att man för att få ta del av bonussystemet, måste ansöka om kreditkort hos Resursbank och utnyttja krediten (men att det är noll kronor i avgift ifall man betalar hela fakturan på en och samma gång). Därför skulle hon, expediten i kundtjänst, återbetala alla pengar som vi lagt ut till mitt Visakort och föra över summan som en skuld till Bauhauskortet. Det rör sig om några tiotusenkronor, inget man går och slarvar bort direkt.
Nu när jag kollade mitt konto så har pengarna inte kommit in på kortet men jag har fått ett kvitto när återbetalningen skulle ha skett...
Jag tror att jag kommer få betala till Resursbank ändå, dvs betala dubbelt, om jag inte kan bevisa för Bauhaus att deras transaktion inte genomförts på rätt sätt. Jag är så ledsen just nu, min dotter fyller snart år och vi har fortfarande en massa utgifter i samband med flytten så detta är sämsta tänkbara tid just nu för en sådan här "smäll"...
Jag vill kunna sova i natt men kan ej slå bort tankarna på de försvunna pengarna...