• Anonym (eko)

vad har ni ekonomiassistenter för lön?

Idag tjänar jag 29 000 kr som ekonomiassistent  på ett telekombolag o har 2 års erfarenhet och bor i Sockholm.

Ska påbörja en ny tjänst som ekonomiassistent på leverantörs-kontran o undrar också vad ni andra har i lön där?

• Svar på tråden vad har ni ekonomiassistenter för lön?
  • Emmi27

Oooh då vet jag vad jag kanske har att se fram emot när jag jobbat som ekonomiassistent i 2 år =) är preciiis klar med min utbildning, eller, har ett litet sketet prov kvar bara.

Så kan tyvärr inte svara på din fråga men var tvungen att kommentera ändå =)

• Anonym (eko)

jag började på 23 000 kr o efter 6 månader förhandlade jag mig till 25 000 kr....

Sen var vikariatet slut o jag var mammaledig.. sen ville de ha in mig på nytt vik och erbjöd 29 000  utan att jag egentligen bad om det... Jag var väl duktig eller nåt förr antar jag...

Nu har jag jobbat i två månader o sökt ny tjänst men det blir samma lön fast mindre ansvar (tyvärr)

• Anonym (eko)
    Emmi27 skrev 2011-05-28 00:37:51 följande:
    Oooh då vet jag vad jag kanske har att se fram emot när jag jobbat som ekonomiassistent i 2 år =) är preciiis klar med min utbildning, eller, har ett litet sketet prov kvar bara.

Så kan tyvärr inte svara på din fråga men var tvungen att kommentera ändå =)
    lycka till förresten....
  • Emmi27
    Anonym (eko) skrev 2011-05-28 01:01:30 följande:
    jag började på 23 000 kr o efter 6 månader förhandlade jag mig till 25 000 kr....

Sen var vikariatet slut o jag var mammaledig.. sen ville de ha in mig på nytt vik och erbjöd 29 000  utan att jag egentligen bad om det... Jag var väl duktig eller nåt förr antar jag...

Nu har jag jobbat i två månader o sökt ny tjänst men det blir samma lön fast mindre ansvar (tyvärr)
    okej =) får jag fråga vad du gått för utbildning? och tyckte du att det var svårt att komma in i jobbet? jag går på praktil nu på en redovisningsbyrå, är bara tjejen som har den som jobbar där, och det är tänkt att jag ska börja debitera själv i augusti men är jättenervös att jag inte ska ha lärt mig tillräckligt för kan bara gå 2 dagar i veckan och det är SÅ mycket att ta in. är ju allt möjligt hon håller på med där. Vi pratade lite lön och hon sa att 110 kr i timmen verkar vara en rimlig ingångslön för en nyutbildad utan erfarenhet.
  • Anonym (eko)

har faktiskt gått turismprogrammet på Södertörn med ekonomisk inriktning...
    Jobbet fick jag genom maken som såg den under interna tjänster på företaget o sökte åt mig o jag fick komma på intervju... Men drog inte i några trådar förutom att endast skicka in ansökan åt mig genom jobbmailet...

Tycker 110 kr låter lågt men man e glad för vad som helst i början så jag tycker du ska ta det o få erfarenheten,.

Oroa dig inte, man lär sig allt med tiden..

När jag började kunde jag inget... Gick på toa titt som tätt o gjorde nr 2 för jag inte fattade något.. Stressade upp mig för inget... man ska ge sig själv tid att lära sig o det kommer arbetsgivaren att förstå.. Efter en månad mådde jag bättre men man går inte in rutinerna direkt..Det kommer ta ett par månader.

• Anonym (eko)

kan oxå tänka mig att hon erbjuder lite mindre i lön eftersom hon har egen firma o tar en risk men att lära upp dig.. men jag tror det lönar sig i längden.. Försök förhandla upp några kr till. Hade nog bett om 125 kr o kanske få det ner till 120 kr istället som förhandling

• Emmi27
    Anonym (eko) skrev 2011-05-28 01:19:56 följande:
    har faktiskt gått turismprogrammet på Södertörn med ekonomisk inriktning...
    Jobbet fick jag genom maken som såg den under interna tjänster på företaget o sökte åt mig o jag fick komma på intervju... Men drog inte i några trådar förutom att endast skicka in ansökan åt mig genom jobbmailet...

Tycker 110 kr låter lågt men man e glad för vad som helst i början så jag tycker du ska ta det o få erfarenheten,.

Oroa dig inte, man lär sig allt med tiden..

När jag började kunde jag inget... Gick på toa titt som tätt o gjorde nr 2 för jag inte fattade något.. Stressade upp mig för inget... man ska ge sig själv tid att lära sig o det kommer arbetsgivaren att förstå.. Efter en månad mådde jag bättre men man går inte in rutinerna direkt..Det kommer ta ett par månader.
    Vad skönt att höra för jag är jättenervös. jag läste på jensen education på distans. Märker nu vilken otroligt skillnad det är att läsa teori och att göra det i praktiken! Fast mycket roligare att göra det på riktigt och man kan sätta saker i sammanhang lättare. Fast det är mycket att lära sig..

hmm jo 110 är inte mycket, men hellre det än inget. !
  • Emmi27
    Anonym (eko) skrev 2011-05-28 01:22:03 följande:
    kan oxå tänka mig att hon erbjuder lite mindre i lön eftersom hon har egen firma o tar en risk men att lära upp dig.. men jag tror det lönar sig i längden.. Försök förhandla upp några kr till. Hade nog bett om 125 kr o kanske få det ner till 120 kr istället som förhandling
    hmmm jo, hon är ju som sagt helt ensam. 110 är vad jag har nu, efter 4 år som personlig assistent så känns ju inte så hett. Men det beror på hur mycket jag ska jobba, måste räkna lite på det. Kan inte tjäna mindre än jag gör nu om man slår ut det på en heltid tex. Tack för tipset!
  • Michanna

Oj vilka löner ni har.

Har jobbat cirka 6 år som ekonomiassistent mest med lev.reskontra. tjänar idag 119 kr i timmen.

Men jobbar inte i stockholm längre. När jag jobbade där hade jag som nybörjarlön 115 kr/timmen

• Anonym (eko)

i Sthlm tjänar man lite mer..

Jag är jätteglad att jag ens har jobb så hade de erbjudit mig 20 000 hade jag tagit de då jag inte hade något annan jobb eter mammaledigheten....

Men det gäller att få in en fot någonstanns, lär känna nya människor och skapa nya kontakter..

• Anonym (:S)

Hej
    Jag jobbar som Ekonomi- och Redovisningsansvarig på ett ganska litet företag i en mellanstor stad men har arbetat där i 5år och dess innan i annat företag 2 år och tjänar bara 25 000, nu har jag iofs rätt bra med flexibla arbetstider och får jag bara gjort allt som ska göras så kan jag gå så även om jag har fulltid så blir det inte riktigt det.
    Hursom helst så 25000 och 29000 tycker jag är rätt mycket (eftersom jag ju har 8 år erfarenhet samt 2 års extra utbildning) medans 110 känns rätt lågt. Jag tycker nog att du kan be om några kronor till eller iaf att ni gör upp en löneförhöjningsplan efter antal arbetade timmar..
    Alltså det är bara min generella åsikt sen är det väl jättebra om man får mer lön ;)

• Viggo och pyrets mamma

Jag har ingen formell utbildning till ekonomiassistent och har 2 års erfarenhet. Jobbar egentligen med allt inom ekonomibiten, lev och kundreskontra, kontoavstämmningar, fakturering samt löner, det enda jag inte gör är rapportering till skattvereket, även om jag vet hur det går till teoretiskt. Har idag 24.000 men har en 75% tjänst så de facto har jag 18.000 just nu. Kommer behöva nytt jobb från mitten av Aug, och då ska jag se till att landa nånstans runt 26-27.000, vet att jag är grymt duktig på det jag gör ;) Bor strax utanför Gbg, och tänkte försöka hitta något här hemmavid nu så jag slipper pendla.

-Mammas älskling 080425-
Svar på tråden vad har ni ekonomiassistenter för lön?