Hur och när berättade ni att ni var gravida?
Som rubriken lyder, när berättade ni att ni var gravida och hur gjorde ni det till er omgivning?
Jag hade planerat iförväg att om/när jag blev gravid skulle jag ge maken en present där det stod att han skulle bli pappa. =) Men sen när jag väl plussade så var strecket så svagt så jag fattade inte om jag var gravid eller inte så det slutade med att jag kallade in honom på toan och frågade om han såg vad jag såg.
Mina två närmaste vänner fick veta senare samma dag (vecka 4-5). Vi hade planerat en utekväll följande helg så jag sa lite pillimariskt till dem att jag inte kunde dricka när vi skulle ha party. De fattade ingenting. Så då sa jag att jag testade positivt idag (de vet att vi har försökt få barn ett tag)...de fattade fortfarande inte först utan trodde jag hade fått en sjukdom och testat positivt för det. Tröga kompisar, haha...
Än så länge har vi inte berättat för våra föräldrar men det lutar åt att vi berättar för min familj när mamma fyller år. Är då i vecka 12-13. Tänkte slå in en present med ngt där det framgår att hon ska bli mormor. =)