• Anonym (Hungrig)

Alltid hungrig!!

Jag är ALLTID hungrig. Jag fattar inte varför, har alltid kunnat äta mycket och blir hungrig snabbt men de senaste veckorna har det urartat helt. Jag kan äta en jättestor middag och ändå vara döhungrig en halvtimme senare. Jag orkar inte mer. Jag spenderar hela min tid i köket och gör mat och blir ändå aldrig mätt längre än MAX en timme, kan inte ens lämna huset utan 5 bananer i väskan för att jag svälter ihjäl annars. Vet inte hur jag ska orka mer, har varit till läkare men de sa att allt såg bra ut (blodprover). Nån mer som har det såhär och vet vad det beror på? Gråter

• Svar på tråden Alltid hungrig!!
  • Kimona

Jag blir också hungrig efter middagen, men jag tror det beror på att jag inte äter på dagen

• Anonym (Hungrig)
    Kimona skrev 2011-05-28 18:05:39 följande:
    Jag blir också hungrig efter middagen, men jag tror det beror på att jag inte äter på dagen
    Jag går upp sent, typ 11-12, och äter minst tre gånger innan middagen, sen äter jag lagad mat till middag och sen äter jag minst tre mål till efter det. Är ändå alltid hungrig Rynkar på näsan
  • JosephineJ

Hej!

Jag tänker att du kanske inte äter tillräckligt regelbundet som gör att du inte får en jämn nivå av ditt blodsocker. Kanske försöka gå upp tidigare så målen följer normala "mattider".
    Äter du enligt kostcirkeln vid måltiderna? Kanske fattas något vid måltiderna som gör att din blodsocker nivå inte hålls jämn.

Och fem bananer? bananer är bra att äta när man tex tränar osv men det är högt GI i bananer som alltså får ditt blodsocker att stiga högt men sen rasa.

• Anonym (Hungrig)
    JosephineJ skrev 2011-05-28 18:15:45 följande:
    Hej!

Jag tänker att du kanske inte äter tillräckligt regelbundet som gör att du inte får en jämn nivå av ditt blodsocker. Kanske försöka gå upp tidigare så målen följer normala "mattider".
    Äter du enligt kostcirkeln vid måltiderna? Kanske fattas något vid måltiderna som gör att din blodsocker nivå inte hålls jämn.

Och fem bananer? bananer är bra att äta när man tex tränar osv men det är högt GI i bananer som alltså får ditt blodsocker att stiga högt men sen rasa.
    Jag brukar äta gröt med torkad frukt till frukost, sen måste jag äta minst en gång i timmen för att jag är så hungrig. Det kan bli en macka, ett kokt/stekt ägg, en frukt, gröt, soppa. Sen äter jag lagad mat med kött och grönsaker till middag. Allt jag stoppar i mig borde väl fylla upp mig iallafall, även om blodsockret är skumt? Rynkar på näsan känns som allt bara dunstar bort när det landar i magen.
  • JosephineJ
    Anonym (Hungrig) skrev 2011-05-28 18:17:52 följande:
    Jag brukar äta gröt med torkad frukt till frukost, sen måste jag äta minst en gång i timmen för att jag är så hungrig. Det kan bli en macka, ett kokt/stekt ägg, en frukt, gröt, soppa. Sen äter jag lagad mat med kött och grönsaker till middag. Allt jag stoppar i mig borde väl fylla upp mig iallafall, även om blodsockret är skumt? Rynkar på näsan känns som allt bara dunstar bort när det landar i magen.
    Okej, det verkar ju som om du äter "rätt saker" ( förutom bananerna då hehe..)
    Jag har haft perioder när jag också har ätit helt rätt men sen känt hungerkänsla direkt och då har det berott på att jag varit rastlös och hunnit "tänka" på mat för mycket. Kan det vara något sånt?
  • LovleyMamma

Får jag fråga om du är smal? För om du är det så kan du ha en snabb ämnesomsättning som gör att det förbränns effektivt och fort. 

• Kimona

Att äta lite och ofta är ju iofs bra :)
    Dricker du tillräckligt?

• Anonym (Hungrig)
    LovleyMamma skrev 2011-05-28 18:22:57 följande:
    Får jag fråga om du är smal? För om du är det så kan du ha en snabb ämnesomsättning som gör att det förbränns effektivt och fort. 
    Väger nog runt 45 kg nu, inte mer än 50 iallafall. Har adrig vägt över 50 (168 cm) men har inte varit så här hungrig förut utan har ätit normalt.
  • Kimona
    Anonym (Hungrig) skrev 2011-05-28 18:08:54 följande:
    Jag går upp sent, typ 11-12, och äter minst tre gånger innan middagen, sen äter jag lagad mat till middag och sen äter jag minst tre mål till efter det. Är ändå alltid hungrig Rynkar på näsan
    Jag går också upp då och det är därför jag bara äter middag och något på kvällen då jag har svårt att äta på morgonen.

Stekt ägg, soppa och sådant är ju inte så mättande. Har du prövat med yoghurt, müsli och lite färsk frukt i?
    Att dricka är också viktigt!
  • Anonym (Hungrig)
    Kimona skrev 2011-05-28 18:24:29 följande:
    Att äta lite och ofta är ju iofs bra :)
    Dricker du tillräckligt?
    Dricker ett glas vatten ungefär till varje sak jag äter så det blir väl några liter om dan, försöker även dricka mer till maten ibland för att slippa gå och äta hela tiden (det är såååå tröttsamt) men det hjälper inte.
Svar på tråden Alltid hungrig!!