• smh78

Ngn som kan tipsa om ett lågt, smalt skåp?

Jag skulle vilja få tag i ett lågt, långsmalt skåp/byrå/bänk.

Med lågt menar jag max 75 cm högt, med smalt menar jag max 30 cm djup, med långt (alt två stycken) upp till ca två meter. 

Jag skulle dessutom helst vilja att det gick att stänga med dörrar, skjutdörrar tex. Helst vitt.

Det här verkar snudd på omöjligt att få tag på!

Är det någon som vet om något och kan tipsa?

• Svar på tråden Ngn som kan tipsa om ett lågt, smalt skåp?
  • La Lola

Köksskåp (överskåp)?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • smh78

Jag har funderat på det, men de är nog för höga, dessutom ska den vara i en loggia, lite nätt, stilig. Jag vill inte att det ska synas att det är köksskåp.

• smh78
    MajaVira skrev 2011-05-28 20:14:06 följande:
    detta är visserligen 38 cm djupt men stämmer i övrigt in på beskrivningen;

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40115023
    Jag vet!! Vi har kollat på det där, men det är det som är kruxet, den är för djup... perfekt annars. Vi ska den i en ganska liten loggia och får inte riktigt plats med våra stolar. Helst bör skåpet vara smalt som ett hyllplan ungefär, 28-max 30 cm...
  • La Lola
    smh78 skrev 2011-05-28 20:15:43 följande:
    Jag har funderat på det, men de är nog för höga, dessutom ska den vara i en loggia, lite nätt, stilig. Jag vill inte att det ska synas att det är köksskåp.
    Kökskåp finns ju i olika höjder.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mistral

Varför skär du inte ned IKEA-möbeln så att den blir smalare? Det är väl antagligen spånplatta så det borde gå rätt lätt för någon "kunnig" att såga ned möbeln så att den blir mindre djup. Du får sätta på en ny typ av fötter också.

• smh78
    MajaVira skrev 2011-05-28 20:33:33 följande:
    Eller två såna här;

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30120572
    Det funkar inte med högre än 75 cm, och det där med att skära... visst. Fast det känns meckigt. 

Däremot, TACK! för tipset om dessa! Det skulle kunna bli riktigt bra faktiskt! De här ska vi åka ut och kolla på. Tack igen:) 
  • MajaVira

Ska sluta spamma tråden nu, men sista tipset blir att åka till EM, Mio, Svenska Hem etc och kolla deras bokhyllesystem. Det finns väldigt många olika varianter där man kan välja stomme och dörrar, borde finnas något som passar er.

• smh78

Nehej, du spammar inte! Tackar för engagemanget! Den från Svenska Hem var inte heller så tokig!

Svar på tråden Ngn som kan tipsa om ett lågt, smalt skåp?