• lantmamman

Medel mot skorv

Hjälp!

Har äntligen fårr bort dotterns skorv. Nu återstår bara en fråga: Hur i h-vete får man bort medlet? Har använt salsyvase och 5 hårtvättar senare är hon fortfarande flottigare än en raggare i håret. Hjälp!!!

• Svar på tråden Medel mot skorv
  • lantmamman

Visst, men hur länge då? Och hon är 4, har uppvisat en ängels tålamod hittills, men jag misstänker att det snart är slut på det. Och hon har låååångt hår...

• Modgun

Tills det är borta givetvis.

Fick hålla på att tvätta håret på dottern i en månad tid INNAN det feta var borta.

• Fenomen a

prova att gnugga havregryn i håret

• Fenomen a

fungerar som torrshampoo för mig så borde fungera

• lantmamman

Diskmedel funkar inte. Ska fundera på havregrynen. Kan bli ett intressant bad imorgon.

• kexan

Provade krämen berago eller vad den hette smörja tre ggr dag ibland missa jag och skorven försvann och man slapp kamma bort det och det feta så det var toppenbra. Ja havregryn låter ju intressant : ) du som använder yes i håret hur för du då ? Shamponerar du in det blött och sen duschar ut det ?

• Enna

Jag har inte använt skorvmedel.. När mitt barn haft skorv så hade jag oljat in hela huvuvdet ordentligt med barnängens barnolja.. Sedan efter 1-2 h försiktigt "skrapat" hårbotten med en tät kam.. Efter det tvättat bort alltihopa med lite YES diskmedel.. Då har jag hållit barnet bakåt medan pappan sköljt ur (måste tilläggas så ingen tror att jag låtit barnet få diskmedel i ögonen ve och fasa, får FL redan på detta blir det väl soc )

• lantmamman
    Enna skrev 2011-05-29 02:08:09 följande:
    Jag har inte använt skorvmedel.. När mitt barn haft skorv så hade jag oljat in hela huvuvdet ordentligt med barnängens barnolja.. Sedan efter 1-2 h försiktigt "skrapat" hårbotten med en tät kam.. Efter det tvättat bort alltihopa med lite YES diskmedel.. Då har jag hållit barnet bakåt medan pappan sköljt ur (måste tilläggas så ingen tror att jag låtit barnet få diskmedel i ögonen ve och fasa, får FL redan på detta blir det väl soc )
    Ha ha, nej då måste man vara en vansinnigt dålig förälder. Inget mer skorvmedel för mig, men idag ser det ok ut. Om man sätter upp det. Och sätter en snusnäsduk om huvudet. Och tar av sig glasögonen.
Svar på tråden Medel mot skorv