• Anonym (...)

Jag vill inte passa den där jävla hunden!

Idag sa min svärfar att det var ju så så praktiskt att vi har gjort oss av med våra katter för då kan ju vi passa deras hund när de behöver hjälp. Bra också att vi är lediga så mycket i sommar av samma anledning. Och jag vill inte. Jag vill inte! Jag har aldrig velat ha hund och har därför aldrig skaffat hund. Jag gillar katter, inte hundar och särskillt den ouppfostrade hunden gillar jag inte.

Sambon försökte iaf säga att vi ju kan vakta honom hemma hos dom men det gick nog inte rikrigt in. De tar med hunden till alla de hälsar på utan att ens fråga. Inte kan jag säga något om det heller eftersom de hjälper oss med barnvakt. Jag vill inte

• Svar på tråden Jag vill inte passa den där jävla hunden!
  • Anonym (vis)

Har också släktingar som tycker att det är så praktiskt om vi kan vara hundvakt. Nu har jag sagt ifrån, precis som det är. Det finns en anledning till att vi inte har egen hund; jag vill inte ha någon, varken en egen eller någon annans att passa.

• Anonym (...)

Åh, jag skulle också vilja säga ifrån men det kan jag ju inte eftersom dom ställer upp som barnvakter ofta, någon gång per månad han  kommer bita sönder varenda möbel vi har!

• Mamsis

Tala om att ni kan ha hunden men se till att den är någonstans där den inte kan ha sönder något.

• Anonym

Men handlar det inte lite om att kompromissa? Om de är snälla och är barnvakt, kan ni då inte vara snälla att passa deras hund någon gång om de skulle behöva, även fast du kanske inte har så stor lust. Handlar det inte om att ge och ta? Förstår om du inte vill, men då kanske man inte ska be dem om saker heller....

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2011-05-28 21:59:20 följande:
    Men handlar det inte lite om att kompromissa? Om de är snälla och är barnvakt, kan ni då inte vara snälla att passa deras hund någon gång om de skulle behöva, även fast du kanske inte har så stor lust. Handlar det inte om att ge och ta? Förstår om du inte vill, men då kanske man inte ska be dem om saker heller....
    Det är ju exakt det jag säger! Att jag inte kan säga nej eftersom dom hjäper oss med barnavkt, vad trodde du att jag menade?
  • Anonym

Men va fan.. Man passar väl inte hund för att sen skaffa hundvakter.

Är man osäker på hundar så känner hunden av det direkt. Dom kan rent av ta det till deras fördel... Säg till dom att ni har helt enkelt inte tid och att dom får skaffa annan hundvakt. Dom kan väl annars skaffa en hundgård där ni kanske kan svänga förbi å ge dom mat.

• Anonym (...)
    Mamsis skrev 2011-05-28 21:58:15 följande:
    Tala om att ni kan ha hunden men se till att den är någonstans där den inte kan ha sönder något.
    Ja, det skulle ju funka men det känns som att de vill att vi ska ha honom här och inte bara några timmar utan för att slippa ha honom på hunddagis när de åker utomlands
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2011-05-28 22:02:11 följande:
    Men va fan.. Man passar väl inte hund för att sen skaffa hundvakter.

Är man osäker på hundar så känner hunden av det direkt. Dom kan rent av ta det till deras fördel... Säg till dom att ni har helt enkelt inte tid och att dom får skaffa annan hundvakt. Dom kan väl annars skaffa en hundgård där ni kanske kan svänga förbi å ge dom mat.
    Grejen är att dom inte vill att han ska vara ensam alls. Det är därför de tar med honom överallt, inte för att han biter sönder saker, det gör dom inget, utan för att dom inte tycker han ska behöva vara ensam.
  • Ria
    Anonym skrev 2011-05-28 21:59:20 följande:
    Asså, barnbarn är väl nåt man VILL passa?
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2011-05-28 21:22:10 följande:
    Idag sa min svärfar att det var ju så så praktiskt att vi har gjort oss av med våra katter för då kan ju vi passa deras hund när de behöver hjälp. Bra också att vi är lediga så mycket i sommar av samma anledning. Och jag vill inte. Jag vill inte! Jag har aldrig velat ha hund och har därför aldrig skaffat hund. Jag gillar katter, inte hundar och särskillt den ouppfostrade hunden gillar jag inte.

Sambon försökte iaf säga att vi ju kan vakta honom hemma hos dom men det gick nog inte rikrigt in. De tar med hunden till alla de hälsar på utan att ens fråga. Inte kan jag säga något om det heller eftersom de hjälper oss med barnvakt. Jag vill inte
    Förstår dej till 100%!!!

Säg till på skarpen!!
Svar på tråden Jag vill inte passa den där jävla hunden!