Marabou mintkrokant!
Kan man äta det när man är gravid?Tänker på minten!
Kan man äta det när man är gravid?Tänker på minten!
Varför skulle mint vara farligt när man är gravid?
Varför ska man inte kunna äta mint???
Skärp dig! Håll dig borta från alkohol och nikotin så kan du fritt äta resten utan att fundera...
Ha ha ha. Varför är gravida så hysteriska? Slappna av lite grann.
Ät choklad du. Eller låt bli.
Du kommer vara gladare efter graviditeten om du låter bli, i och för sig.
Men farligt är det inte, speciellt inte på grund av mintsmaken.
Jag var själv nyligen gravid och jag kan förstå att man tänker mer på vad man äter, men de trådar som finns här på FL blir man ju lite mörkrädd av.
Får man äta köttbullar, dricka guava och äta mintchoklad? Ja, om man inte fick det så skulle det väl stå i kostråden?
Själv åt jag både rått kött och sushi när jag var gravid och ut kom en frisk och pigg liten unge
Får man äta knäckebröd eller föds barnet utan ben då? *suck*
För att vara på den säkra sidan kanske det är säkrast att du går på dropp under resten av graviditeten?
Vilken jäkla dum fråga Klart man får.
Vad elaka en del av er är! Jag har faktiskt också funderat på detta med mint eftersom jag under min förra graviditet blev tillsagd av apotekspersonalen att jag som gravid skulle vara försiktig med munsköljen som jag köpte eftersom det var menthol i den. Jag tyckte det lät lite konstigt men om nu apotekspersonal säger så tycker jag inte det är jättekonstigt att en del gravida undrar vad som gäller för mint.
Nej jag har aldrig sagt att man inte kan äta choklad med mintsmak utan det jag skrev var att jag kan förstå att man som gravid kanske kan undra över det... Hon på apoteket sa att jag skulle vara försiktig med munsköljen eftersom gravida ska vara försiktiga med just menthol och jag undrade lite om mint efter det även om jag fortsatte att äta det.
Det enda jag menade med mitt svar var att det förståeligt om folk undrar och att det är onödigt med så elaka och raljerande svar som folk har gett i den här tråden.
Inte alls helt dum fråga med tanke på att mint är på listan över vad gravida ska avstå från i t.ex. Frankrike. Istället för att håna kanske ni fundera över varför nu helt utan analys bara förutsätter att just Sverige skulle ha de mest korrekta råden, de flesta läkemedel med mint är ju t.ex. inte ok i Sverige heller.
Oavsett tror jag inte att trådskaparen (eller någon som mer i nutid har samma fundering) behöver oroa sig, troligen handlar det om hur mycket man äter och en chokladkaka är nog ingen fara. Sannolikt är mint mer vanligt förekommande i diverse livsmedel i Frankrike vilket gör det lämpligt att varna där. Liksom man varnar för odlad lax i Norge medan det är ok att äta här. Livsmedelsverket varnar inte för allt som är farligt i hela världen utan det som är mest sannolikt att du utsätts för om du äter normal svensk kost
Inte alls helt dum fråga med tanke på att mint är på listan över vad gravida ska avstå från i t.ex. Frankrike. Istället för att håna kanske ni fundera över varför nu helt utan analys bara förutsätter att just Sverige skulle ha de mest korrekta råden, de flesta läkemedel med mint är ju t.ex. inte ok i Sverige heller.
Oavsett tror jag inte att trådskaparen (eller någon som mer i nutid har samma fundering) behöver oroa sig, troligen handlar det om hur mycket man äter och en chokladkaka är nog ingen fara. Sannolikt är mint mer vanligt förekommande i diverse livsmedel i Frankrike vilket gör det lämpligt att varna där. Liksom man varnar för odlad lax i Norge medan det är ok att äta här. Livsmedelsverket varnar inte för allt som är farligt i hela världen utan det som är mest sannolikt att du utsätts för om du äter normal svensk kost