• ajnas

Massage- och spa-fråga!

Är så sugen på någon slags kroppsbehandling. Vet att massagen är ok efter tredje månaden, men hur är det med andra spabehandlingar? Jag hittade ett ställe som har följande behandling, tror ni den är ok om man är gravid i vecka 18?

"Detta är behandlingen för dig med torr och känslig hud och även efter solning då huden är torr och känslig. Behandlingen inleds med en kropps-scrub så döda / torra hudceller avlägsnas för att uppnå bästa resultat av inpackningen, efter dusch packas ni in i aloe vera och alger, under tiden åtnjuts en nack och hårbotten-massage, avslutningsvis får fötterna njuta en skön massage."

• Svar på tråden Massage- och spa-fråga!
  • lata kocken Johanna

har ingen aning om hur det är för gravida så jag tänker inte uttala mej om det är lämpligt eller inte

men det låter enormt skönt!

• minitrollet

Hallå tjejen! jo det kan jag svara på för jag är massagetetrapeut o har jobbat på spa
    i några år.
    du ska inte göra exakt denna behandlingen därför att alger är utrensande o det ska man aldrig använda som gravid.

MEN du kan göra liknande behandling. ring till spa´t
    och fråga om de inte har inpackning med vit lera eller nåt.
    den är extremt mjukgörande o helt ok när man är gravid!
    säg att du är gravid. de som jobbar där kan då tipsa dig!

LYCKA TILL O HA DET SÅ GÖTT! kramis!

• Naimiez

Ring och fråga. Hagabadet i Göteborg gjorde inte utom ansikts och fotbehandlingar när jag väntade Wilma men nu tror jag de gör mera.

• guldplutt

Kolla med både din BM och med spa-stället vad de tycker. BM kan ha en uppfattning om vad som är OK, och många spa tror jag drar sig för att utföra vissa behandlingar för att det finns delade meningar om vad som är OK och inte. De vill ha ryggen fri, typ.

• Naimiez

minitrollet : Jag vill göra ett bad och olivoljemassage......tror du det är OK? Vilket bad skall jag välja?

• Tjära

Den här ska jag få på på Gilda-skolan i Stockholm.

Massage för gravida (1 tim 15 min) 370 kr
    Efter den tredje graviditetsmånaden är du välkommen
    att göra en skön och välgörande kropps- och ansiktsmassage
    med renande mandelolja och stärkande grön avokado-olja.

www.gilda.se/index.aspx&PID=13140&NUMID=1

Förra året tog jag deras helkroppsmassage för 450 kr. Den bästa behandling jag fått i mitt liv!

• minitrollet

Hallå! du kan göra ett bad men utan massagestrålar.
    de strålar som används vid massagebad 'är mycket kraftigare än typ. bubbelpool.
    men då blir det mera som ett vanligt bad, med nån go olja eller liknande.
    jag skulle nog lägga pengarna på ansiktsmassage eller något liknande istället.

olivoljemassage brukar vara en mera avslappnande typ av massage och går att göra efter v14.
    informera alltid om att du är gravid. man kan ta mer behandlingar än man kanske tror.
    det viktiga är att undvika alger o andra kraftigt utrensande ingredienser, samt hård massage och massagestrålar.

kram!

• ajnas

Tack för svar! Har ringt Spa-stället, men väntar på att de ska ringa upp mig. Är det ok med body scrub?

• minitrollet

japp vi gjorde body scrub till gravida, men använde en som var lite mildare än
    den andra.

• ajnas

Fantastiskt! Låter som att det kommer kunna bli bra Tack så mycket för bra information.

• Kajak

Minitrollet

Vi är bästa kompisar nu!!!

Är så tacksam att du kan mycket om massage o SPA

Jag har undrat hela tiden om vad jag får och inte bör göra men precis som du sa: tala om att jag är gravid.
    ååGud vad dumt jag är inte som kan tänka själv att man SKA och KAN tala om att jag är på smällen.

Lite knasig jag va??

Nu vet jag vad jag önskar mig tilöl julklapp!
    Min mamma,systrar har frågat o frågat mig flera ggr o jag svarde att jag inet vet vad jag vill ha. Kunde inte komma öpå just då.
    Men vet jag vad jag ska säga nästa gång dom fråga mig!

Tusentack ska du ha!

*KRAMAR* till dig minitrollet!

• Marin

Blev helt inspirerad och bokade en tid på Gildas, åh va skönt det ska bli!

• ajnas

Jag kunde inte heller behärska mig, så nu har jag bokat fuktighetsbehandling och fotvård på Sigtuna Spa den 27:e, samt gravidmassage på Gildas IMORGON! Tack för tips och inspiration tjejer!!

• Mamma 80

Marin--fick du tid snabbt? Jag var precis in på Gildas hemsida och blev väldans sugen på en sån behandlning för gravida...hur underbart vore inte det?? Har visserligen bokat in en ansiktsbehandling i januari som kostar mer än en helkroppsbehandling på Gildas..ska nog boka av tiden o ta denna istället:)

• ajnas

Verkar som att Gildas blir nedringa med beställningar om massage för gravida idag Jag ringde för en stund sen och fick tid redan imorgon, som sagt.

Svar på tråden Massage- och spa-fråga!