• HEH

Bärsele på rygg till 2 åring, ca 13 kg...??

Finns det någon som vet om det finns? provat?
    Har 3 barn, åker utomland o det vore smidigt att kunna sätta 2 åringen i en typ bärsele på flygplats mm.
    Bebis har vi sjal till, 6 åring kan gå en bra bit själv o rymmer inte;)
    Men har ni nåt förslag jag kan kolla vidare på?
    Han blev som sagt 2 i början av april, rätt stor, väger 13 kg....

• Svar på tråden Bärsele på rygg till 2 åring, ca 13 kg...??
  • Miss Daisy

Jag var ute och fjällvandrade en hel vecka med min son på ryggen när han var två år. Vi hade en ergo som lägger tyngden på höfterna och inte på axlarna och därför gör att man kan gå med dem på ryggen hur länge som helst nästan utan att bli trött.

Så jag rekommenderar dig att köpa en ergo. Det är verkligen en av de bästa barninköp jag gjorde under småbarnstiden. Köpte faktiskt en ny ergo igår som jag ska ha till den nya bebisen som ligger i magen. :)

• Samboo

Vi har en Pognae till vår son som är 2 år i juli och väger 13 kg. Har haft den sedan han var 2 månader och den passar oss utmärkt. Den är som Ergon i måtten och det finns extra nackstöd för att ge mer stabilitet i ryggen. 

Den är lite tunnare i tyget än Ergon och lite mer sportig skulle jag säga. Alla bälten och remmar i Ergon är i bomull, medan Pognae är gjord i ryggsäcksmaterial. Luvan tar mindre plats och kan stoppas undan helt i en ficka med dragkedja och så kan man rulla ner en lucka i rygg/rumpa för att ventilera lite. Har haft den mycket utomlands, på flyg och på vandringar och har aldrig fått ont. Den går upp till 20 kg, och jag har testat att bära min systerdotter i den, hon fyller 5 i sommar.. hon tyckte det var en rolig grej, men ville inte sitta där så länge!

Pognaen kan bara köpas i deras webshop www.pognae.se

Lycka till!

• Flickan och kråkan

Om du inte är jätteliten som bärare så skulle jag absolut säga oh snap (om han inte ska sova bärandes). Jag har en boba2G som jag använder till min 2-åring, men jag är för liten för att oh snap ska sitta bra. Oh snap har den bredaste sittytan för barnet. Boban kompenserar för det med fotstöd till ett äldre barn för att få riktigt bra sittposition, men jag hade hellre haft oh snapens sittyta

• Poojess

Många bra tips. Jag snor ts tråd för tips. Behöver också en bärsele till min ett åring :)

• Ronjas mamma

Jag sydde min själv för två styck blev prisen omkring 250 danska incl special ringar till att trä stropparna genom..

• moggleif

sjalbarn.se finns lite begagnat att köpa mellan varven. På blocket finns inte så mycket att hämta.
    Sedan gäller det att vända sig till affärer som har bärselar/sjalar, de vanliga kedjorna kan inte och har inte sådant (förutom babybjörn som är lika dyra). 

Svar på tråden Bärsele på rygg till 2 åring, ca 13 kg...??