• princess of hearts

Feministtatuering

Jag ska göra min första tatuering och vill ha något på temat feminism eftersom jag är engagerad. Tanken är att den ska sitta på inidan av vänstra överarmen. Nu är det så att jag har fastnat för två olika, och vill gärna ha lite råd. Vilken är snyggast/bäst? Lämna gärna en kommentar också.

Alternativ 1

Alternativ 2

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Feministtatuering
  • bastardized

Annat förslag, skippa det då det enbart ser patetiskt ut.

• Namaste72

2:an! Snygg!

{ Mamma till världens finaste dotter } { samlar papper}
  • Josse112

Ettan var snygg, tvåan skulle jag nog föredra om den var mycket, mycket mindre - nu ser den "blaffig" ut.

• Jamo
    bastardized skrev 2011-05-29 13:01:16 följande:
    Annat förslag, skippa det då det enbart ser patetiskt ut.
    Ovanligt att det kommer en diss på FL
  • bastardized
    Jamo skrev 2011-05-29 13:03:47 följande:
    Ovanligt att det kommer en diss på FL
    Skrämmande att vissa kan vara ärliga,eller hur.
  • Jamo
    bastardized skrev 2011-05-29 13:05:10 följande:
    Skrämmande att vissa kan vara ärliga,eller hur.
    Men när någon frågar om förslag på tattuering och man inte gillar nån av dom, varför svara? 3:e alternativet var "Annat förslag" och vilket förslag kom du med?

Ts: 1:an
  • bastardized
    Jamo skrev 2011-05-29 13:07:22 följande:
    Men när någon frågar om förslag på tattuering och man inte gillar nån av dom, varför svara? 3:e alternativet var "Annat förslag" och vilket förslag kom du med?

Ts: 1:an
    Du har rätt !  jag tycker Ts skall svarva in en Playboy kanin på vänster skinka.
  • zygoma girl

Jag är inte särskilt förtjust i tatueringar överhuvud taget om jag ska vara ärlig. 1:an var snyggast men frågan är hur kul den är om några år.

Jag hade valt något annat, mer subtilt (men jag har också haft ett arbetsliv i kortärmat och med patientkontakter) - kanske anspelat på den kända bilden av kvinnan som visar musklerna, iförd prickig sjalett med pratbubblan "We can do it". Eller något namn eller annat som får igång en dialog snararen än är ett ställningstagande i sig.

• Superbia
    Annat förslag: Har ingen bild på den, men såg den i ett fönster hos en tatuerare för massa år sedan och har den fortfarande som förslag som kommande tatuering. Det är ett kvinnomärke fast i tribalvariant. Jag är inget fan av tribaler annars, men just den här är faktiskt riktigt snygg. Svårt att förklara hur den ser ut dock.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • Red Velvet
    zygoma girl skrev 2011-05-29 13:15:09 följande:
    kanske anspelat på den kända bilden av kvinnan som visar musklerna, iförd prickig sjalett med pratbubblan "We can do it". Eller något namn eller annat som får igång en dialog snararen än är ett ställningstagande i sig.
    Håller med om det här förslaget! Sedan kan man ju "pimpa" till idén om man vill det, genom att lägga till saker för att göra den mer personlig.
Svar på tråden Feministtatuering