• Anonym (orolig)

    bilder på underliv efter förlossning

    Vet inte om detta är rätt plats i forumet men testar ändå.
    Söker efter bilder på underliv efter förlossning. Direkt efter förlossningen men även efteråt när det läkt om man fortfarande kan se spår av förlossningen? Det behöver inte vara missär och köttmassaker... vill gärna se både och... så man vet vad man ska mentalt har förbereda sig på. Svårt att få tag på sånna här bilder... är det för att inte avskräcka folk?

  • Svar på tråden bilder på underliv efter förlossning
  • Amazina

    Men vem ställer upp på att fotografera sig i häcken efter en förlossning?? Och framfö rallt vem lägger ut bilderna på nätet sen?? Inte jag kan jag ju säga!

  • Anonym (???)

    Varför vill du veta det? Det blir väl som vanligt efter ett tag. Om du är så nyfiken kan du ju ta en spegel och studera dig själv, före och efter.

  • La Lola

    Oj...varför funderar man på sånt? Obestämd


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mammisen

    Jag tycker inte att du ska söka efter sånt här TS! Det ser nog inte så nice ut, men det är ingenting du behöver bekymra dig åt för du behöver inte kika med spegel direkt. 

    Min son blev tagen med sugklocka och jag blev klippt. Det tog flera veckor innan jag vågade  mig på att ta en titt. Vad jag såg var inte så farligt. Lite uttöjt kanske, men det drar sig tillbaka. Oroa dig inte, knip och var glad :) 

  • Lillgull

    Kolla på biblioteket, jag köpte en bok där för några år sedan som handlade om förlossningsberättelser. Kommer dock inte ihåg vad den hette. Men i den boken fanns en del bilder på underlivet efter förlosningen. Inget blodigt och otäckt. Man fick även se hur det såg ut en kort tid efter förlossningen och det såg så fint ut så, med stygn och allt...

  • Anonym

    men uuuusch skojar du eller!!!! vem vill se sådana bilder!! Kräks

    Det ordnar sig med tiden där nere. Man får en större "öppning" efter några barn men det är inget som stör.
    Slemhinnor läker fort även med stygn. Håller med ovanstående, knip och var glad

  • Anonym (tönt)

    Seriöst! Skaffa dig ett liv i stället. Du kommer ju bli normal efter förlossningen fattar du väl, men det tar lite tid för kroppen att läka. Jag blev sydd, efter nån vecka fanns det inte ett spår kvar efter det. Och nu är min fitta så fantastiskt vacker precis som den var innan. Så lägg din energi på annat istället.

  • Anonym (orolig)

    Jag tycker inte det är en konstig fundering... ? Ber om ursäkt om ni blev stötta... vänder mig till Flashback ist

  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-05-29 21:23:33 följande:
    Jag tycker inte det är en konstig fundering... ? Ber om ursäkt om ni blev stötta... vänder mig till Flashback ist
    Jag förstår absolut att du är nyfiken och undrar hur du själv kommer se ut. Herregud, jag var skiträdd för hur det skulle bli efteråt. Ett väldigt stort huvud genom ett litet hål och alla berättade skräckhistorier. Det är ingen dum fråga alls att ställa på ett föräldraforum.
  • Anonym (orolig)

    Tack! Skönt att det inte bara är jag som undrar... tänkte att ni visste bättre än FB:användarna... men får väl vända mig dit ist...

  • citronkräm

    Tycker nog inte heller att det är en såååå konstig fråga...

    Min första förlossning var ganska komplicerad, jag blev igångsatt två dygn efter att vattnet hade gått, och förlossningen slutade med sugklocka samt att jag sprack mycket (hela mellangården, och partiellt vid ändtarmen).

    Saker och ting kändes "fel" - och andra dagen på BB blev jag undersökt, och personalen visade mig med spegel hur det såg ut - och jag blev VÄLDIGT FÖRVÅNAD över att det inte såg ut "som fan", utan i princip som vanligt...

  • Anonym

    Jag har fött fem barn och det enda som är annorlunda nu från innan jag fick barn är att mitt underliv är lite mörkare, kanske beroende på ålder, samt att jag har ett litet hack i en av de inre blygdläpparna efter att stygnen gått upp för tidigt när jag blivit sydd. För övrigt som det alltid gjort.

  • LillaMy001

    Jag förstår precis hur du tänker. Jag har haft liknade funderingar (dock är jag inte så intresserad av bilder). Jag har extremt lätt för att få fula ärr och då jag opererade mig  på armen för 10 år sedan så blev det jättefula uppåtstående ärr som till och med plastikkirurger har svårt att släta ut. Tydligen har jag en hudtyp som gör att huden har svårt att läka normalt. Nästa gång jag pratar med MV ska jag fråga dem om detta. För viss katten är det väl inte bara jag som har etremt svårt att läka min hud? Någon som känner igen sig och har genomgått en förlossning. Väntar ivrigt på att få ett plus...

  • Cahn
    Anonym (tönt) skrev 2011-05-29 19:28:31 följande:
    Seriöst! Skaffa dig ett liv i stället. Du kommer ju bli normal efter förlossningen fattar du väl, men det tar lite tid för kroppen att läka. Jag blev sydd, efter nån vecka fanns det inte ett spår kvar efter det. Och nu är min fitta så fantastiskt vacker precis som den var innan. Så lägg din energi på annat istället.
    Men vad du gick igång då?

    Man blir inte alls alltid normal efter en förlossning. Skitsnack!

    Och vem fan är du att bestämma vad andra ska lägga sin energi på? Just det - INGEN.

     
  • Cahn
    Ermenegildo skrev 2011-05-29 23:10:16 följande:
    Kanske söka på porrbilder med nyckelordet MILF? Skrattande
    Ja, för sådana brukar tas sekunden efter att de klämt ut en unge...^^

    TS: jag har fått se såna bilder. Och vissa ser jättefina ut, bara lite svullet. Medan andra (där de fotat när den stackars kvinnan spruckit upp i analen) gav mig både kväljningar och faktiska mardrömmar. Inget att se på som förlossningsrädd men det ingick i min utbildning. Och jag blev skräckslagen. Så, om du skulle bli detsamma rekommenderar jag att inte leta. Där det gått bra ser det mest lite svullet ut. 
  • timtam

    Blir faktiskt lite chockad över vilka otrevliga svar som folk skickat, till en helt normal och i allra högsta grad relevant fråga. Ser inget konstigt alls att man är nyfiken på vad man har att vänta som förstföderska och ser inget äckligt i ett kvinnligt kön. Sår är väl alltid lite läskiga i sig, eftersom man vet att det gör ont att få dem, men det här är ju nåt fullt naturligt som väldigt många går igenom.


    Jag undrar exakt samma sak själv och blev förvånad över att inte hitta nåt när jag bildgooglade. Alla mina vänner har berättat historier om att underlivet känns och ser ut som ett "blomkålshuvud" efter förlossning och jag är nyfiken och vill gärna se konkreta exempel för att försöka förstå. Ser inte att detta är annorlunda än att det tex finns hundratals bilder på allmän anatomi samt både friska och sjukdomsdrabbade kön på nätet. 


     


     

Svar på tråden bilder på underliv efter förlossning