• Sommi

Hur göra med progesteronkräm vid svagt svagt plus?

Hej!

Har 4 tidiga missfall bakom mig-  3 st vid bim och ett i vecka 7. Nu har jag fyra dagar kvar till bim och testade ett svagt plus för några dagar sidan.  Tyvärr har plusset idag blivit svagare och jag anar oråd! Har använt progesteronkräm för första gången sedan ägglossning...nu är jag i valet och kvalet hur jag ska göra...jag vill inte skjuta upp blödningen med hjälp av progesteronet och jag vill inte avsluta innan jag vet säkert...usch vad jobbigt detta är. Trodde verkligen det skulle bli något denna gång! Men om plusset blir svagare nu så känns det inte bra...Eller kan progesteronet förhindra ett pågående missfall? Eller så skjuts det oundvikliga upp...

Någon som vet?

• Svar på tråden Hur göra med progesteronkräm vid svagt svagt plus?
  • Vickan I

Usch jobbigt. Jag skulle fortsätta i tvä dgr till och är testet svagare då med sluta. Progesteronet kan inte förhindra ett ev missfall om det är på gång, men det kan ju som du skriver skjuta fram mensen. Håller tummarna.

• Sommi
    Vickan I skrev 2011-05-29 15:15:24 följande:
    Usch jobbigt. Jag skulle fortsätta i tvä dgr till och är testet svagare då med sluta. Progesteronet kan inte förhindra ett ev missfall om det är på gång, men det kan ju som du skriver skjuta fram mensen. Håller tummarna.
    Usch ja - men om testet visar blankt imorgon bitti så slutar jag...men är det lika som idag så fortsätter jag en dag till. Har tyvärr råkat ut för detta tidigare just innan bim...den enda gången jag fick starkt plus gick jag bara till vecka 7.
    Har haft så svårt att bli gravid - 1,5 år - och nu när jag väl lyckas så blir det bara missfall:(

men...nya tag!
  • Sommi

Hej igen, det konstiga är att jag igår tog ett test som blev starkare, och på eftermiddagen igår riktigt synligt! Började nästan tro på det! :) Smörjde extra mycket med progesteronkrämen. Men i morse är det lite svagare...förstår inte varför det kan pendla så. När jag fick mitt starka plus vid bim stegrade det för varje dag - nu vet jag inte...känns inte bra att plusset är svagare idag. Bim-2 eller -3 idag. Känner lite molvärk idag också som jag inte brukar känna så mensen är kanske på G.

Men så länge jag ser det där svaga plusset så måste jag fortsätta med krämen!

• Sommi

Uppdatering - testade vid lunch igen - lite starkare. Har testat med vanliga CB hela tiden. Men nu neg på CB digitalt :(. Förra gången jag gick till vecka 7 plussade jag med CB digital på äl+11, nu är det äl+13 så hela förloppet är mycket svagare tyvärr...vi får se vad som händer, men jag får fortsätta med krämen i alla fall. Får nog ta att cykeln kan bli förskjuten...

men hoppet lever!

Svar på tråden Hur göra med progesteronkräm vid svagt svagt plus?