• Anonym (tappad attraktio)

Tycker inte min sambo är attraktiv längre..

Efter 6 månader med mycket tumult i vårt förhållande (bråk, stök och allmänt upp och ner) har det äntligen börjat gå framåt och lösa sig, men nu känner jag mig inte ett dugg attraherad av min sambo. Han som skulle vara den rätte! Jag tänker att det kanske bara beror på att vi haft det tufft ett tag nu, men är livrädd att attraktionen inte ska komma tillbaka. Jag som älskar sex, vill inte ha det alls längre - med honom.
    Har någon annan varit med om detta? Kan det komma tillbaka?

• Svar på tråden Tycker inte min sambo är attraktiv längre..
  • Anonym (Har varit velig!)

Men känner du att du älskar din sambo? Om du ignorerar just sexbiten för en stund..?

Jag kan bara tala för mig nu, men jag och min sambo firar 5 år i september. De första 3 åren var hemska rent ut sagt. Pga mig.
    Jag tvekade var och varannan vecka på om han var någon jag ville satsa på över huvud taget. Jag är ganska ytlig, tyvärr, och bryr mig onödigt mycket vad andra kanske kan tycka.
    Han har inte snyggaste kroppen och är lite överviktig, det i sin tur gjorde att jag knappt viljat ha sex med honom. Han accepterade det och vi fortsatte som vanligt. 
    Jag har gjort slut 2 ggr och haft hundratals disskutioner med honom hur jag känner och vart äckligt ärlig om vad jag tycker om honom, och sagt massor av elaka saker. Trots det har han stannat, konstigt nog, men är SÅ glad och tacksam för det idag!! Jag har så himla dåligt samvete och får ångest över vad jag gjorde många ggr, och varenda gång, talar jag såklart om det och ber om förlåtelse. Och han är så himla fantastisk att han inte tycker det verkar vara någonting att älta om, och bara fnissar åt mig och säger att han älskar mig.

Nu väntar vi vårt första barn tillsammans, jag är kärare än nånsin, vi har det SUPER i sängen och jag saknar honom hela tiden! Han är min bästa vän, min trygghet i livet och känner att han är mannen jag vill gifta mig med någon gång i framtiden. Och då har jag alltid sagt att jag tycker äktenskap är något onödigt och fjantigt. Jag skulle inte heller ha nå barn, jag ville bara ha mina hundar. (jag kan tillägga att jag fyllde 28 år i mars)

Mina svärföräldrar är mina förebilder. De träffades när de var 13, resp. 15 år gamla. Har 3 barn tillsammans (23, 22 och 18 år gamla) och varit gifta i 21 år. De tvekade aldrig på att dom ville spendera livet ihop, trots dalar i förhållandet och där räknas sex. Man KAN inte vara kåt på sin partner jämt, det är inte mänskligt...så om det bara är sexet som är knackigt nu, så låt det bero, det ger sig till slut. Sex är ändå inte allt, även om det är viktigt såklart.

Ta dig en funderare på vad du känner för din sambo personligen och ta det efter det.
    Lycka till!

Svar på tråden Tycker inte min sambo är attraktiv längre..