Chinese Crested trots allergi??
Har en undran om någon som har allergi har en chinese crested(kinesisk nakenhund) trots att de är allergiska?? Eller om det inte funkat för någon fast de är allergivänliga??
Har en undran om någon som har allergi har en chinese crested(kinesisk nakenhund) trots att de är allergiska?? Eller om det inte funkat för någon fast de är allergivänliga??
Finns inga "allergivänliga" hundar, det är myt och åter myt och dessutom en skittråkig sådan. Allergenet man som allergiker reagerar på finns i saliv, urin samt hud. Oundvikligt med andra ord. Sen finns det de som reagerar mer eller mindre, men det beror till störst del på att alla hundar bär på olika mycket allergen - även inom samma kull.
Jag känner av även dom , jag e pälsdjurs allergiker .
Man kan ju faktiskt vara allergisk mot antingen pälsen eller djuret.. Så allergi-vänliga hundar finns visst! Just kineser vet jag inte.. Men jag har 2 puli hos min mamma som min päls-allergiska sambo klarar av, då de inte fäller!
Min förre granne var allergisk men hade chinese crested och det gick jättebra. Sambon är allergisk och har klarat av att både klappa den hunden och låta den slicka på händerna utan att ha fått någon allergisk reaktion, som han alltid annars får av hundar. Om du funderar på att skaffa hund är mitt tips att du kontaktar olika uppfödare och skapar en bra kontakt och umgås med hundar av den ras som du är intresserad av, i ditt fall verkar det ju vara Kinesen. Kanske du till och med kan få "låna" en hund några dagar så att du verkligen får möjlighet att testa ordentligt om du reagerar på rasen eller inte. Om det går bra kan du börja fundera på att ta "nästa" steg.
Jag har inte påstått att det finns allergi-fria hundar, utan mer eller mindre allergi-vänliga!
Jag tål inte katter men har inga som helst problem med andra djur.. Och som sagt min sambo är allergisk mot katter och hundar, men klarar av mina allergi-VÄNLIGA hundar...
Jag är allergisk mot dom allra flesta hundar och har själv en kines och en Bichon Havanais, men det är ju givetvis väldigt olika hur/om man reagerar. Åk till en kennel och spendera mycket tid med hundarna och se vad som händer :)
Jag har en chinese crested powder puff (den håriga varianten av nakenhundarna)
Min pappa och min bästa kompis är jätte allergiska mot pälsdjur bägge två, men har aldrig kännt av min kines det minsta. Min bästa kompis köpte tom två egna kineser eftersom det går så bra!
och då är båda dom så allergiska att dett räcker att en person som bor ihop med pälsdjur kommer för nära så reagerar dom.