• väntaroväntar

Tung piercing?

Hej jag undrar är det "säkert" att göra en tung piercing när man har haft problem med alla andra piercingar man haft, dom har inte läkt, eller blivit inflamerade osv. Till och med mina tatueringar har jag problem med ibland, dom kliar, så konturerna står ut ibland.
     Vågar man göra piercing i tungan då? Gör det ont?

• Svar på tråden Tung piercing?
  • Mandy1981

ja det gör ont, det går inte att neka. Är det säkert??? jag vet inte. Har tungpiercing som sitter utan problem, haft bröstpiercing som bara krånglade tills jag tog ut den. Det är ju olika, men om du har såna problem med nästan alla piercing och tatueringar så skulle jag nog avråda. Eftersom tungan gör bra ont att sticka och det skulle vara synd om det inte höll hela vägen.

• väntaroväntar

Ja för att min näs piercing krånglade, naveln gjorde jag om 2 ggr, för den krånglade, min piercing i bröstvårtan läkte inte på ca 2 år så jag fick ta ut den när jag började se ringen igenom. så den tog jag ut jag som verkligen gillade den, den gjorde sjukt ont att ta. Jag är så sugen på att göra i tungan..

• Bedhead

Vad är skillnaden mellan tung piercing och lätt piercing?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • fridahlouice
    Bedhead skrev 2011-05-29 20:51:03 följande:
    Vad är skillnaden mellan tung piercing och lätt piercing?
    Hahahha, tänkte precis skriva detsamma mohaha, särskrivning är sjukt kul! Sorry, Hoppasolangtar men det var sjukt roligt! 
  • fridahlouice
    väntaroväntar skrev 2011-05-29 21:08:33 följande:
    ja haha ser det nu, skulle inte gjort mellanslag kanske, men ni fattar ändå hoppas jag
    haha ja klart vi förstår men det är alltid lika roligt :D
  • SilverEmma

Tungan gör inte ett dugg ont, ingen jag känner med tungpiercing tyckte det gjorde ont. Vill du verkligen ha en så är det ingen katastrof om den måste plockas ut.

• CrazyCarro

jag tyckte inte heller att tungan gjorde ont, det var värre med öronen tycker jag..

men med tanke på problemen som du verkar ha haft så kanske du ska tänka en extra gång innan du gör den. Det är ju ganska stor infektionsrisk i tungan.

Prata med en seriös piercing-studio och be om råd.

• spunge

har piercat mig på många ställen på kroppen och tungan var det stället som gjorde minst ont. kändes knappt! du piercar mellan två muskler så det är inget farligt ställe. man kan inte äta normalt på typ en vecka (perfekt bantningskur då du helst vill äta soppa).
    lycka till!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • Eddam

Jag tycker att det gjorde ont att pierca tungan. Inte jätteont men det var helt klart inte smärtfritt.. Och dom första svullna dagarna är riktigt jobbiga! Meeeeen, det är det värt!!
    Men har du haft problem innan så skulle jag nog tänka mig för, tungan är ju rätt känsligt och går inte svullnaden ner relativt snabbt så blir man ju rätt lidande både i talet och i att kunna äta.. Jag skulle inte vilja ha en piercing i tungan som inte läker. Känns väldigt ofrächt... 

• girlsnpea

Jag har en piercing i tungan och jag tyckte inte alls att det gjorde speciellt ont. Och det är ju över på 2 röda liksom, hinner inte känna efter..haha.. Och man får käka precis som vanligt, dock undvika stark mat och alkohol första veckan. Man skulle egentligen kunna tro att en piercing i tungan bör vara en av de riskabligaste piercingarna att göra, eftersom att människans mun innehåller en del dåliga baskilusker och så, men så är det inte. Det värsta stället att pierca sig på är tydligen ögonbrynet, för har man otur så kan man råka ut för färlamning i ansiktet...yikes!!  Men eftersom att du tidigare har haft problem med dina piercingar och tatueringar så tycker jag att du ska fråga en som piercar..

• mmirkas
    väntaroväntar skrev 2011-05-29 20:36:29 följande:
    .. man har haft problem med alla andra piercingar man haft, dom har inte läkt, eller blivit inflamerade osv.

Vågar man göra piercing i tungan då? Gör det ont?
    Dum fråga kanske, men har du gjort dina tidigare piercingar med kanyl eller pistol, på hemmaplan eller hos en seriös piercare? Kanske har missat det men jag hittar inte svaren på det någonstans.

Det gör inte ont att ta hål i tungan enligt mig, så var inte orolig för den biten. Om du vågar göra det eller inte pga. infektionsrisker tycker jag du ska ta upp med en piercare, dom vet nog lite mer om riskerna och så med tanke på dina tidigare piercingar.

Lycka till!
  • Muminstjej

Jag har i yngre dagar haft många piercingar på olika ställen. Tungan och naveln var de ställen som gjorde minst ont! Men om du har haft problem med att andra piercingar och även tatueringar inte läker som dom ska, då skulle nog jag avstå ifrån att göra ännu en piercing. Iallafall just nu!

• Juli2010

Att göra en tungpiercing gör inte ont (tyckte jag), känns i princip inte alls. Det som är jobbigt är den första veckan eftersom tungan svullnar upp rätt rejält. Det är svårt att prata helt tydligt (jag lyckades pricka in en redovisning i skolan dagen efter... Obestämd) och man får nog räkna med att mest äta lättuggad mat i ett par dagar. Isbitar att suga på är rätt skönt för svullnaden.

• väntaroväntar

tack för alla svar Har ännu inte bestämt mig hur jag ska göra... ska nog prata med en piercare och fråga vad dom tycker är så rädd att det ska bli nåt fel.

• PetiteJess

Tycker du ska göra en och prova iallafall, jag har som så många andra här piercat mig på flertalet ställen på kroppen och tycker att tungan gör minst ont.
    Har haft min i 6 år i oktober utan problem, däremot naveln som jag haft i 8 år blev inflammerad en gång i övrigt inga problem alls med vare sig piercingar eller tatueringar.
    Svullnade inte upp något alls och åt middag med familjen samma kväll, jag gick dock direkt från piercaren till Mc´Donalds och bad om is som jag sedan hade i munnen.
    Däremot läspade jag några dagar efter, lät som att jag hade en sockerbit på tungan enligt mina vänner.
    Skötseltips och sånt får du av studion, men det är i princip att du inte får kyssa någon, bör undvika rökning & viss mat och sånt där. Sen sköljde jag den 2 ggr/dag och borstade med tandborste runtom så det är inte svårt att sköta..

Lycka till! Skrattande

• alifewithoutme

Personligen så kände inte jag ett dugg när kanylen kördes genom tungan! Ändå gjorde jag två styckna i tungan! Glad

• Xinderella

En tung percing känns ungefär som ett blodprov... För mig kändes det mindre än så. Det är veckan efter som är jobbig... svullen och öm tunga är inte det roligaste. Men det är ju bara en vecka till 10 dagar..

Du ska nog kolla med ett proffs å se vad dom tycker. Sen är de upp till dig. Tungan har en enorm läkningsförmåga. Bara se till att verkligen hålla rent å sköta tungan, speciellt de första veckorna! 

Svar på tråden Tung piercing?