"Stockholmsvegetarian"
Läste ett för mig nytt uttryck i dag:
Stockholmsvegetarian, en person som äter fisk men inget kött i övrigt.
Halvvegetarian
Fiskvegetarian
Fuskvegetarian
Pescatorian
Har ni fler?
Läste ett för mig nytt uttryck i dag:
Stockholmsvegetarian, en person som äter fisk men inget kött i övrigt.
Halvvegetarian
Fiskvegetarian
Fuskvegetarian
Pescatorian
Har ni fler?
Mött folk som inte är från sthlm som är vegetarianer men äter fisk :)
Därför är de ju inte vegetarianer egentligen, fisk ÄR ju djur.
Är väl drför många är lite hånfulla och kallar det för fuskvegetarian eller ja, sthlms vegetarian (sthl är ju känt för källan för mycket märkliga påfund) ;)
Men det är lättare för någon att säga att man är vegetarian- men äter fisk. Än att förklara allt man inte äter och äter. En del väljer ju tex bort kött från alla andra djur för att de inte tål det, eller anser att det är ohälsosamt/miljövidrigt osv, men ser inga moraliska problem i att äta fisk- eller tål fisk, men inte övrigt kött.
Första gången idag jag hör uttrycket, men jag har mött många sådana "vegetarianer".
En pescatorian äter inte bara fisk, utan också skaldjur och havslevande blötdjur. Jag var under flera år pescatorian och varje gång jag skulle förklara vad jag åt förstod ingen.. Men då jag sa vegetarian och jag äter djur från havet så förstod folk vad jag menade.
Jag har aldrig hört ordet stockholmsvegetarian, jag har inte heller möt något stockholmare som är pescatorian.
En pescatorian äter inte bara fisk, utan också skaldjur och havslevande blötdjur. Jag var under flera år pescatorian och varje gång jag skulle förklara vad jag åt förstod ingen.. Men då jag sa vegetarian och jag äter djur från havet så förstod folk vad jag menade.
Jag har aldrig hört ordet stockholmsvegetarian, jag har inte heller möt något stockholmare som är pescatorian.
Man måste alltid förklara på spädbarnsnivå vad man kan äta eller inte äta, så att säga Stockholmsvegetarian skulle nog ingen förstå
Jag brukar som ovanstående säga att jag äter vegetariskt plus fisk och skaldjur...
Det brukar gå in. Hehe.