• bebis2

Hur mycket pengar på en vecka? Turkiet

Hej!

Snart åker vi till turkiet! Vi är två vuxna, två barn och en bebis, har inklusiv (frukost x7,middag och lunch x5). Hur mycket pengar hade ni tagit med? Euro eller TRY ? Är borta en vecka.

Dum fråga; Räknas barnens bagagevikt in i vår eller kan de packa 25 kg själv? ( till sunwing resort får man 5 kg extra vikt annars är det ju 20kg i resväskan och 5 kg handbagage)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur mycket pengar på en vecka? Turkiet
  • elitepearl

Jag åker nu om två veckor. Det är jag och min flicka på 1 år som åker, vi har all inclusive och jag planerar att ha med mig 2500 i fickpengar, hoppas på att det ska räcka.

Bagaget har jag ingen aning om, men det skulle vara bra att veta :)

Hoppas att ni får en superfin resa!

• Elli47

Alla som har egen sittplats brukar få ta med sig 20 kg (i ert fall 25) bagage, så i ert fall är det bara bebisen som inte får ha med sig det! Ni borde klara er galant med den bagagevikten, jag och barnen brukar ha en ryggsäck på ca 11-12 kg för alla tre samt varsitt handbagage!

Jag åker nästa vecka till Turkiet och tar bara med 50 Euro och så lite svenska sedlar, vill man ha lira kan man ta ut i automat.  Eftersom vi också har all inclusive så räknar jag inte med att det går särskilt mycket pengar. För två år sen var vi till Hammamet i Tunisien och hade halvpension, då gick det ca 2000 kr för oss tre en vecka och för det fick vi drycker, glass, godis, shopping, lunchmat, nån middag samt en båtutflykt! Men Turkiet är dyrare än Tunisien så...

• elitepearl

Aha, så mao så kanske jag plockar med mig för mycket pengar? Ja, ja det är väl inte värre än att jag får ta med mig dom hem igen :)

Hoppas att ni får en toppen semester!

• Elli47
    elitepearl skrev 2011-06-01 19:28:47 följande:
    Aha, så mao så kanske jag plockar med mig för mycket pengar? Ja, ja det är väl inte värre än att jag får ta med mig dom hem igen :)

Hoppas att ni får en toppen semester!
    Nej precis, pengar behöver man ju hemma också! Hellre ha med för mycket än för lite.
  • Elli47

Cool Jag tar med 60 Euro och lite svenska sedlar och sen tar jag ut i automat där nere ifall det behövs.

Svar på tråden Hur mycket pengar på en vecka? Turkiet