• Fredsduva

Röd och Kladdig bakom öronen, Hur få bort det?

Våran lilla dotter på 8 mån är röd bakom öronen och det blir som kladdigt bakom öronen.

Det ungefär som om man inte torkat tort där bak tex efter badning.

Vi har smörjt med Idomin men tycker inte direkt det hjälper.

Är det eksem tro?

Finns något annat slva man kan ta?

• Svar på tråden Röd och Kladdig bakom öronen, Hur få bort det?
  • Vickan I

Bara hålla tort och smörja smörja smörja. Ex silon är en bättre salva. Sonen fick så lätt som liten när han låg på rygg och grät för då rann tårarna dit bakom. Så tänkte man först inte på det när man lyfte upp och tröstade.

• linsan81

Ta en bomullspinne med barnolja på och rengör,men se till att de är riktigt torrt innan,mina barn brukar få sånt bakom öronen,det är om de ha vart fuktiga bakom öronen...De hjälpte på mina barn....

• Fredsduva
    Vickan I skrev 2011-05-30 07:54:05 följande:
    Bara hålla tort och smörja smörja smörja. Ex silon är en bättre salva. Sonen fick så lätt som liten när han låg på rygg och grät för då rann tårarna dit bakom. Så tänkte man först inte på det när man lyfte upp och tröstade.
    finns den att köpa på apoteket?
    Hur ofta smörjer man då?
  • Vickan I

Ja den med flera andra finns på Apoteket. Den är lite vattenavstötande också så bra. Det viktigaste är ju att hålla torrt sedan får då hinner det inte bli irriterat, men smörj iaf morgon, kväll pch ngn gång på dagen kanske tills det blir bättre och håll koll och torka pm tårarna letar sig dit. Vi tog salvan på en tops så man verkligen kom åt.

• moster helen

Min dotter har haft likadant, nästan sen hon föddes för de är väldigt tätt bakom hennes öron. Jag har tvättat och torkat noga varje dag och sen haft på barnpuder så de fortsätter att hållas torrt.

• Fredsduva
    moster helen skrev 2011-05-30 13:29:11 följande:
    Min dotter har haft likadant, nästan sen hon föddes för de är väldigt tätt bakom hennes öron. Jag har tvättat och torkat noga varje dag och sen haft på barnpuder så de fortsätter att hållas torrt.
    Funkar potatismjöl lika bra eller är det enbart babypuder?
  • moster helen

vet inte om de fungerar med potaismjöl, du kan ju alltid testa!! se bara till att de är helt torrt innan, annars blir de kladd..

Svar på tråden Röd och Kladdig bakom öronen, Hur få bort det?