• Anonym

Förlossningen Växjö

Nån som fött på förlossningen i växjö??? Hur är personalen på förlossningen och BB? Är det fräscha rum? Någn kanske t.om ha bilder därifrån, hade uppskattats... Börja dra ihop sig för mig nämligen
  • Svar på tråden Förlossningen Växjö
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-30 12:57:04 följande:
    Nån som fött på förlossningen i växjö??? Hur är personalen på förlossningen och BB? Är det fräscha rum? Någn kanske t.om ha bilder därifrån, hade uppskattats... Börja dra ihop sig för mig nämligen
    Har dock hört att vissa barnmorskor är lite bittra..?
    Tack ändå:) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-30 13:03:17 följande:
    Har dock hört att vissa barnmorskor är lite bittra..?
    Tack ändå:) 
    Så är det väll överallt inom vården tyvärr.
  • Anonym (BUSK)

Jag jobbar där och jag tycker att det är ett väldigt trevligt ställe att föda barn på (har även gjort det själv innan jag börjae jobba där). Rummen är väl av vanlig sjukhusstandard.

Går allt bra på din förlossning så får du ju ligga på lättvården, där får hela familjen bo i samma rum och man får ta emot besökare på rummet.

På BB ligger de som haft någon form av komplikation och där kan pappan behöva lämna på natten om det är fullbelagt och man får ej ta emot besökare på avdelningen.

• Anonym

på förlossningen var dom helt underbara! På BB avdelningen vad kan man säga antar att dom är mer stressade där och inte behöver vara trevliga men kunniga. 

• Anonym (BUSK)
    Anonym skrev 2011-11-24 08:45:58 följande:
    på förlossningen var dom helt underbara! På BB avdelningen vad kan man säga antar att dom är mer stressade där och inte behöver vara trevliga men kunniga. 

På BB jobbar jag också ibland och jag kan ju bara tala för mig själv men jag försöker alltid vara trevlig och tillmötesgående mot de som ligger där. Men sen finns det säkert dem som har en dålig dag eller nåt jag vet inte men jag tror det ser ut som i resten av vården.

Jag älskar mitt jobb och hoppas jag gör det som 30 år också!
  • Anonym

Jag tyckte att jag fick bra bemötande av 2 av 3 barnmorskor.
    Min förra graviditet pågick i 24 timmar så de hann avlösa varandra, det var inte heller så att den barnmorskan som jag fick mindre bra bemötande av var otrevlig men hon kändes ganska kall och reserverad vilket var lite jobbigt.

Svar på tråden Förlossningen Växjö