Hur tidigt kan man se kön ?
Är i veckan 13 och ska på ultraljud imon och förstår att de inte går att kolla imon men har hört att man kan se vecka 14,15 . stämmer detta? Och hur gör man ifall man vill ta reda på kön , beställer man ny tid då ?
Är i veckan 13 och ska på ultraljud imon och förstår att de inte går att kolla imon men har hört att man kan se vecka 14,15 . stämmer detta? Och hur gör man ifall man vill ta reda på kön , beställer man ny tid då ?
Efter v 20. Dom kan se på rutinultraljudet om man har tur någon gång i v 18-20. Annars får man boka kkönsul runt v 20-24.
Jag har också förstått att man kan se runt v 14-15 men då krävs det nog att den som gör det har stor erfarenhet samt att det är bra UL-maskin... Annars är det just RUL:en som gäller och där är det from v 17 och uppåt, lite olika beroende på vart man bor...
Erfarna läkare kan avgöra väldigt tidigt vad det är för kön...jag vet föräldrar som har fått veta könet vid ul i vecka 13, men inte i Sverige i och för sig.
Vi gjorde KUB i Linköping hos Anders Selbing när jag var i v 12+. Han hade rätt att det blev en flicka första gången. Denna gången verkar han också ha gissat helt rätt på att det blir en flicka,det stämmer också enligt RUL.
Han har även gissat rätt på min systers båda flickor då hon gjort KUB i v 12+.
Vi gjorde KUB i Linköping hos Anders Selbing när jag var i v 12+. Han hade rätt att det blev en flicka första gången. Denna gången verkar han också ha gissat helt rätt på att det blir en flicka,det stämmer också enligt RUL.
Han har även gissat rätt på min systers båda flickor då hon gjort KUB i v 12+.
Ja Anders Selbing är en av Sveriges främsta. Han var en av de som utvecklade ultraljudet i Sverige och har ju därför gjort massor av UL genom åren. Han går i pension nu i sommar och har varit otroligt uppskattad.
Oj när går han i pension?
Vi bor i Linköping och har varit hos honom en gång denna graviditeten, men vill gärna dit en gång till.