Någon med erfarenhet om amning efter bröstförstoring?
Jag har barn sedan tidigare och har aldrig haft några svåriheter att amma. Jag har valt att lägga den här tråden i känsliga rummet då jag vill vara väldigt diskret med min bröstförstoring.
Jag har Marcolane implantat som sitter under bröstmuskeln och under mjölkkörtlarna. Som det är just nu så är jag sååå nöjd resultatet efter min bröstoperation som jag genomgick för ca 1½ år sedan. Ingen synlig kant och brösten känns och ser väldigt naturliga ut.
Det första jag oroar mig lite över är när brösten börjar "rinna till" och blir större i storlek. Kommer det att göra ont? Tycker redan att mina bröst har svällt lite och de är just nu väldigt ömma.
Kommer det att uppstå komplikationer under ammningen? Är det lättare att t.ex få mjölkstockning?
Kommer det att spänna mer än vanligt i brösten i brösten?
Kan mjölken som också tar plats i bröstet på något vis deformera inläggen?
Hur kommer brösten att se ut efter sex-nio månaders amning? Kommer implantaten att sitta kvar där de sitter? Kommer de (kanten) att synas mer om jag förlorar volym av min egen byst efter amningen?
Ni med åsikter om hurvida man bör förstora bysten eller inte kan titta åt ett annat håll för det intresserar mig inte! Så bespara oss båda den diskussionen! Tack! :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-30 21:57
Jag pratade med min läkare om just amning innan min bröstförstoring. Läkaren intygade att brösten inte ska påverkas märkvärt av ammning och heller inte hindra möjligheten att amma. Men jag känner ändå att jag vill höra från er med egen erfarenhet, hur ni upplevde att brösten och amningen fungerade?