• Viveka GBG

någon som fått "mens" (genombrottsblödning) men ändå varit gravid?

jag plussade i förrgår på bim och igår på bim +1 fick jag blödning precis som mens och mensvärk, gravtestet var lite starkare igår än 1a testet dagen före och idag bim +2 ännu starkare, var helt säker på att blödningen som startade igår var missfall men varför e då gravtestet starkare idag???
    finns det en chans att embryot lever fastän jag blöder som mens??????
    någon som varit med om samma som det gått bra för????

• Svar på tråden någon som fått "mens" (genombrottsblödning) men ändå varit gravid?
  • Viveka GBG

här e testerna från bim till idag bim+2, vad tror ni? kan jag fortfarande va gravid trots jag började blöda igår??

• Fux

Ja fick min mens samma dag som den skulle komma, fast de va mycke mindre. två veckor efter de tyckte min sambo att ja skulle ta ett test för han sa att ja va så sur hela tiden. haha.
    ja va bombsäker på att de inte va nåt eftersom förra graviditeten fick ja en blödning en vecka innan mens (nidblödning) å va säker på att ja skulle få en sån denna gången me. men ett stort plus på stickan va de, å bebisen beräknas komma i oktober.

• Viveka GBG
    Fux skrev 2011-05-30 20:25:22 följande:
    Ja fick min mens samma dag som den skulle komma, fast de va mycke mindre. två veckor efter de tyckte min sambo att ja skulle ta ett test för han sa att ja va så sur hela tiden. haha.
    ja va bombsäker på att de inte va nåt eftersom förra graviditeten fick ja en blödning en vecka innan mens (nidblödning) å va säker på att ja skulle få en sån denna gången me. men ett stort plus på stickan va de, å bebisen beräknas komma i oktober.
    vilken solskenshistoria! det ger en hopp! Glad
    fast jag blöder lika mycket som mens och har mensvärk/molvärk i mage och ryggslut från och till Rynkar på näsan
  • Fux

ja hade också mensvärk, den kom dagen innan som den brukar så lite därför ja inte misstänkte nåt annat å sen för att ja mådde så bra, inge illamående eller nåt.
    Me sonen mådde ja illa så fort ja plussat å fram till vecka 18 typ :)

• Fux

vänta några dagar å ta ett nytt test igen :) hoppas de är en liten bebis som bygger på hos dig :) lycka till

• Viveka GBG
    Fux skrev 2011-05-30 20:36:50 följande:
    ja hade också mensvärk, den kom dagen innan som den brukar så lite därför ja inte misstänkte nåt annat å sen för att ja mådde så bra, inge illamående eller nåt.
    Me sonen mådde ja illa så fort ja plussat å fram till vecka 18 typ :)
    jag mår också bra, inga gravtecken förutom riktigt hungrig, fetare hår. med förra som det blev missfall av hade jag massor av grav-tecken!
  • Vanten

Jag testade negativt på BIM -1 och fick "mens" senare samma dag. I lördags så började jag testa med ÄL-tester igen och fick full stegring direkt. Testade igen igår morse och fortfarande full stegring. Tog då ett gravtest som visade positivt :) Jag tror inte att det var ett missfall jag fick eftersom jag testade negativt samma dag och nu testar superpositivt en vecka senare. Har inga direkta gravsymptom förutom starkt halsbränna och illamående i samband med detta. Trodde att det betydde något annat i förra veckan men nu förstår jag varför jag har det :)
    Jag ska dock boka in mig på ett tidigt VUL imorgon för att slippa tänka på att det kanske möjligtivs var ett missfall men jag tror som sagt inte det. 

• Southern Belle

Graviditetstesten kan tyvärr fortsätta att visa positivt ett tag efter ett missfall så bara tiden kan utvisa vad blödningen beror på. Det är däremot oerhört vanligt att blöda i början av en graviditet och för majoriteten slutar det lyckligt!

Själv har jag haft "mens" trots att jag var gravid. Blödde rikligt i flera dagar och anade inte att en liten hade flyttat in!

Håller tummarna för er!

• Viveka GBG

tyvärr är missfall nr 2 på raken nu ett faktum! blöder massor med klumpar i och har ont i magen Gråter gravtestet har redan blivit svagare dessutom så ingen tvekan här..
    jag hoppas verkligen missfallen berodde på att jag vid båda tillfällena de blev till var rejält sjuk med ihållande feber, barnmorskan sa det kunde va en orsak eller ren otur, tydligen väldigt vanligt med 2 missfall på raken utan att ngt behöver va fel på en..

Svar på tråden någon som fått "mens" (genombrottsblödning) men ändå varit gravid?