• Lovisa09

Bytte blöjsort, inte märke.. nu blöjeksem..orsak?

En snabb fråga...
    Har använt mig av Liberos up´n go på min lilla tjej, Häromdagen köpte jag Liberos vanliga blöjor, alltså dem med snibbar.. Ett par dagar senare har hon fått tendenser till blöjeksem. Aldrig haft bekymmer med det innan. 

Har dock svårt att  tro att bara för att man byter modell på blöja så kan det  ge eksem eller kan det vara orsaken? Eller är det bara en tillfällighet?

Ska i alla fall gå tillbaka till up´n go blöjan men är bara nyfiken på vad ni tror..

• Svar på tråden Bytte blöjsort, inte märke.. nu blöjeksem..orsak?
  • Linda 23

Bytt våtservetter? Det kan det bero på annars.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 Emil-10♥
  • Lovisa09

Hon blir väldigt lätt varm men det har aldrig varit något problem innan. Jag använder just nu våtservetter från ica och dem har jag använt flera gånger tidigare. Ja ja, jag vet inte vad det kan bero på, kommer ju säkert att gå över men ska för säkerhetsskull byta tillbaka till den förra blöjan. Sitter bättre också.

• Lovisa09

Har nu fått bekräftat att andra som använt sig av liberos nya blöjor ( dem är tydligen omgjorda nyligen, tunnare ) också  fått problem med röda rumpor. Så det har kanske med blöjan att göra i alla fall. Nu har vi bytt tillbaka till up´n go blöjan och hon är inget röd längre, märkligt hur det kan bli bara för att man byter blöjmodell..

Svar på tråden Bytte blöjsort, inte märke.. nu blöjeksem..orsak?