• Snowstorm

Scooter till en 3,5-åring??!

Mitt barns pappa (vi är skilda )vill köpa en scooter (sparkcykel) till vår son på 3,5 år. Spontant känns det som om sonen är alldeles för liten för det!! Såklart ska han ha hjälm isåfall, men ändå...

Nån här som har gett sitt barn en scooter i så låg ålder?? Blir säkert jättetjafsigt om jag håller på o ifrågasätter pappan, så vill höra era åsikter först...

tack på förhand!

• Svar på tråden Scooter till en 3,5-åring??!
  • sarsparis

varför inte? antingen lär han sig hur han ska göra eller inte. gör han det inte är det väl bara att vänta till nästa vår.

• strojes

Har två tjejer som är drygt 3,5 år och de har ganska nyligt fått tvåhjuliga sparkcyklar. Hela förra sommaren sparkade de på trehjuliga sparkcyklar. En av tjejerna provade storesyrrans tvåhjuliga sparkcykel och klarade av den bra så då köpte vi tvåhjuliga till dem också.
    Det beror ju så mycket på barnet hur det är i balans och motorik.

• 071001

Tycker mig se rätt många i den åldern med scooters. Inga konstigheter.

• sockertopp84

Min son fick en trehjulig sparkcykel när han va 2 1/2 år,men han kan även åka på sin storebrors 2 hjuliga sparkcykel.

• ladysoul77

Vår dotter fick en i födelsedagspresent då hon fyllde 3 år. Vi missade att det finna sådana med två bakhjul, men hon har lärt sig åka på 2-hjulingen jättebra!

• Tjollabolla

Ja varför inte...min son fick sin när han fyllde 3 och han är jätte duktig på den, han lärde sig direkt och nu vid 4 års ålder så har den hjälpt honom så pass så han nu cyklar utan stöd hjul.

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Scooter till en 3,5-åring??!