• Päron1986

Hyra lägenhet i SPANIEN i september!

Hej!

Jag skulle bli jätteglad om vi kunde få lite tips om spanien i september!
    Vi är 6stycken som ska hyra en lägenhet, radhus och vill gärna ha sol och bad. Men även lite annat också.
    Vi är en familj som åker.- Vi har lite olika intressen men de flesta vill ha bad.

Tips på vad man ska tänka på
    Förslag på vart man kan bo - vi har mest tittat kring Alicante eftersom det går flyg dit med ryanair!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-30 22:06
    Jag glömde skriva att det är min & min sambos första utlandsresa på alla tips för föärstagångsresare är välkomna!

• Svar på tråden Hyra lägenhet i SPANIEN i september!
  • Adnama

Jag har en kompis som hyr ut en 3:a ...nära havet och det finns pool och tennisbana med. Ligger i Alicante...nära och bra till flygplatsen

• Päron1986

Har hon någon annons ute eller hemsida?

• Pyff

Jag kan barmt rekommendera Torrevieja, typ 40 min söder om Alicante. Vi har varit där 6 ggr nu och trivs superbra. Vi flyger alltid med Ryanair

Det finns MASSOR av hus, lägenheter och radhus till uthyrnning i Torrevieja då det är väldigt poppis bland nordbor. Kolla Blocket, Novasol osv. Vi nöjde oss däremot inte med svenska sidor utan hittade www.spaniasommer.no - en norsk sida där vi hyrde ett hus. Vi har som sagt varit där 6 ggr så undrar du över nåt är det bara att fråga

Pyff på er!
  • Päron1986
    Pyff skrev 2011-05-31 19:57:15 följande:

Jag kan barmt rekommendera Torrevieja, typ 40 min söder om Alicante. Vi har varit där 6 ggr nu och trivs superbra. Vi flyger alltid med Ryanair

Det finns MASSOR av hus, lägenheter och radhus till uthyrnning i Torrevieja då det är väldigt poppis bland nordbor. Kolla Blocket, Novasol osv. Vi nöjde oss däremot inte med svenska sidor utan hittade www.spaniasommer.no - en norsk sida där vi hyrde ett hus. Vi har som sagt varit där 6 ggr så undrar du över nåt är det bara att fråga

Åh vad bra, då ska jag tipsa familjen om det o fundera på lite frågor!
    Har sett en del lägenheter just därifrån.
  • tonix77

Ska ni åka med barn vill jag rekommendera mitt smultronställe La Manga del Mar menor.
    Har på senare år blivit populärt bland norrmän men svenskarna har inte hittat hit i stora antal.

Lite längre från Alicante flygplats(12mil) så man får hyra bil men det är motorväg hela vägen.
    La manga är en landtunga på två mil som sträcker sig ut i medelhavet, den är mellan 150-500m bred.
    Mellan landtungan och fastlandet ligger saltlagunen Mar menor som är väldigt varm(på sommaren oftast kring 30 grader), lätt att flyta i och mer eller mindre långgrund. Man har alltså att välja på två stränder som sällan är längre en ett par hundra meter bort.
    Hyra billig bil, kan jag rek www.carjet.co.uk

Några tips på hyrsidor:
    http://www.fritiden.se/objekt-uthyres/928/
    http://www.homeaway.se/semester-stugor-laegenhet/spanien/la-manga-omradet/r2154

Vill du ha mer tips så bara fråga..

• Päron1986

Tack så väldans mycket :)

Vi är 6st vuxna som åker :)
    jag och min sambos familj!

• deelah

Om man vill ha havet o stranden precis utanför sin balkong så är detta en underbar villa i staden Sitges att hyra...=)
    www.seasidejourneys.com/index.htm

Det ligger dock inte vid Alicante, men flyg med sas eller andra bolag ifrån arlanda åker ju till barcelona,som bara är 30min ifrån.
    Finns siter också där de hyr ut villor och lägenheter över hela världen,jättefina sådana i olika delar i Spanien, kommer inte ihåg adressen bara...

• mrs holiday

Ja, vi hyrde genom masagencia när vi var i Torrevieja för några år sedan. Funkade utmärkt! Svensk kontakt, seriös och inga problem alls. Hyrbil fixade vi dock själva, blev billigare så och inte krångligt alls. Hyrbil är ett måste i detta område, tycker jag. Det finns massor av olika fina stränder att prova inom bilavstånd, likaså bekvämt vid storhandling. Det var lätt att köra, bra skyltat, lugn trafik och så - det var vi lite oroliga för innan vi åkte, men det var inga problem med vare sig trafik eller att hitta.

• Päron1986
    mrs holiday skrev 2011-07-10 20:11:01 följande:
    Ja, vi hyrde genom masagencia när vi var i Torrevieja för några år sedan. Funkade utmärkt! Svensk kontakt, seriös och inga problem alls. Hyrbil fixade vi dock själva, blev billigare så och inte krångligt alls. Hyrbil är ett måste i detta område, tycker jag. Det finns massor av olika fina stränder att prova inom bilavstånd, likaså bekvämt vid storhandling. Det var lätt att köra, bra skyltat, lugn trafik och så - det var vi lite oroliga för innan vi åkte, men det var inga problem med vare sig trafik eller att hitta.
    vad roligt att höra!
Svar på tråden Hyra lägenhet i SPANIEN i september!