fel av fröken? Ang löss!
Visste ej var jag skulle lägga tråden så la den här..
Dagis ringde idag, vår dotter hade en massa löss!
Varken jag eller pappan har haft löss någon gång så vi har inte så mycket koll på hur det funkar osv...därav att vi faktiskt hade missat de helt! Visade sig att även jag o pappan hade några men inte våra andra barn och vi har inte ens kännt att det kliat, dottern har inte heller kliat som vi har tänkt på.
Så barnens farbror hämtade våra andra barn på dagis, då hör han hur dotterns ena fröken står o pratar med en mamma o berättar att det bara är ett barn som har löss än så länge men att det var otroligt mycket löss...något i den stilen..
Jag tycker det är helt fel att fröken "spär" på...räcker det inte att säga att det går löss? Måste hon även påpeka hur mycket det var och att bara en har det!??
Med tanke på att barnet är 4 år o hennes kompisar fick höra om lössen när hon var där när jag hämtade så sprids det rätt snart VEM som har löss...vilket kanske kan vara känsligt för barnen om inte annat...barn är ju barn o kanske retas eller vad som helst.
Jag kommer ta ett snack med den här fröken för hon ska alltid ha nåt att säga om ALLT vad de än är, jag är så trött på de.
Vad tycker ni?
Själv skäms jag faktiskt lite över att vi inte sett något, sambon tvättade barnens hår igår o trodde hon hade sand i håret bara :(