• missunny

Minst smärtsamma sättet för brasiliansk vaxning?

Senast jag gjorde en brasiliansk vaxning så blev det bara för mycket, jag stod inte ut med smärtan! Så nu undrar jag om ni vet någon salong som har en metod som gör så lite ont som möjligt. Jag vet att det finns olika sätt att göra det, vissa har vax som fäster i huden, vissa bara i håret. Sen kan det vara olika sorters vax också. Dessutom beror det säkert på hur skicklig utföraren är.

Dela gärna era erfarenheter! Och jag bor i Stockholm förresten...

• Svar på tråden Minst smärtsamma sättet för brasiliansk vaxning?
  • Agridulce

Jag gillar Clinic Divine i Vasastan. Vet inte vilken teknik de använder med jag tycker det känns helt uthärdligt.
    Sen är ju allt beroende på vilken smärttröskel man har.

• missunny
    Agridulce skrev 2011-05-31 10:55:24 följande:
    Jag gillar Clinic Divine i Vasastan. Vet inte vilken teknik de använder med jag tycker det känns helt uthärdligt.
    Sen är ju allt beroende på vilken smärttröskel man har.
    Tack för tipset. Har du testat nån annan, så du har nåt att jämföra med? Jag tycker ändå att jag har ganska hög smärttröskel.
  • Anonym

Hemma, själv med Weet wax. Börja ute o gå inåt. Klockrent!

• Anonym

Jag har varit på tre ställen i Stockholm; Clinic Divine i Vasastan, Brazilian Queen (tror jag det heter) på Götgatan och Brazilian Beauty vid Mariatorget. Den sistnämnda är helt klart min favorit. Ont gör det vart man än går, men jag tycker ändå hela upplevelsen allt som allt är trevligast på Brazilian Beauty.

• Anonym

Jag har gått till Wax Brazil på götgatan. Tycker dom är helt okej. 

• missunny

Tack för alla tips!

Ingen som varit på Thaim (thaim.nu) och kan jämföra dom med t.ex. Brazilian Beauty?

Det är nämligen Thaim jag brukar gå till...

Svar på tråden Minst smärtsamma sättet för brasiliansk vaxning?