Smink på Tradera - I.d. Bare Minerals och Md formulations
Hur kan dessa märken säljas så billigt på Tradera? Är det verkligen original? Vågar man köpa dessa produkter? Det känns som att det måste finnas en hake.
Hur kan dessa märken säljas så billigt på Tradera? Är det verkligen original? Vågar man köpa dessa produkter? Det känns som att det måste finnas en hake.
Jag har köpt. Nngn som köpt fel färg. Köper du det i USA kostar statfolkets s kostar 1000 kr här, 300 kr där. Så många köper på sig o säljer sen. Donnabeauty.se har också bbra priser på helt nytt. El testa en amerikansk sajt.
Eller så är det stulet. Så jäkla många tror jag inte det finns som råkar köpa fel färg...
Många köper nog på sig mycket utomlands där det är mycket billigare att köpa in... Jag har köpt i.d. många gånger och det har varit original.
Jag tror snarare att folk köper billigt från utomlands, och sen säljer på tradera billigare än butikspris, men ändå några kronor dyrare än vad de själva köpte in det för.
Precis vad jag menade. Man köper på sig o sen säljer man. Likadant är det med tex Mary kay. Sen finns det ju folk som köper m sig en massa hem o som sen inte gillar produkterna.
Statsfolket skulle det inte va utan startkittet
Ja, precis.
Förfalskningar och kopior tror jag är vanligare bland de stora, kända märkena som MAC. Nästan allt smink på tradera märkt MAC är falskt.
Det är nog kanske så att många köper utomlands. Det verkar som att det bara är att chansa helt enkelt.
Om du läser säljarens omdöme så brukar det gå bra, jag har ALDRIG blivit lurad på Tradera.
Läs omdömen. Jag har läst att det söljs mycket fejksmink på nätet där sminket är av sämre kvalitet. Kanske större risk att få utslag och att sminket inte håller/sitter lika bra som originalet?
Jag blev lurad. Jag har köpt bareMinerals foundation tre gånger varav en gång var det en fejk. Den gången täckte det inte alls och luktade som "vanligt" puder (mineralpuder luktar typ inget alls). Vet dock inte riktigt vad jag ska göra nu när jag blivit lurad. Finns det något att göra förutom att kontakta säljaren förstås och hoppas hon betalar igen.
Jag menade att jag köpt 3 gånger på Tradera. Jag har köpt i butik en massa gånger innan det. Nu vet jag vet inte om jag vågar köpa mer smink på Tradera. Fake-pudret verkligen sabbade min hy ett långt tag innan jag kom på varför.